کارگزاران حلقه واسط صنعت و فناوری هستند ، تشکیل بومرنگ های تخصصی در یک بروکر

به گزارش وبلاگ پنجره، مدیرعامل یکی از کارگزار های فن بازار منطقه ای استان تهران گفت: فناوران اگر بازار را خوب نشناسند خیلی زود از چرخه فراوری حذف می شوند.

کارگزاران حلقه واسط صنعت و فناوری هستند ، تشکیل بومرنگ های تخصصی در یک بروکر

متقیان، مدیر عامل کارگزار فن بازار منطقه ای استان تهران(بومرنگ)، در تبادل نظر با خبرنگار فناوری وبلاگ پنجره، با بیان اینکه این کارگزاری از سال 89 فعالیت خود را در حوزه تبادل فناوری شروع نموده است، اظهار کرد: کار اصلی ما در مجموعه بومرنگ حل مسائل صنعت است.

وی ادامه داد: ما در بومرنگ به شناسایی مسائل صنعت پرداخته و کوشش می کنیم تا این مشکل را به دست فناوران حل گردد. معمولا پس از شناسایی یک مشکل در صنعت طی فراخوانی از شرکت های دانش بنیان و فناوران درخواست می کنیم در صورتی که راه حلی برای حل این مشکل دارند پروپزال های خود را ارسال نمایند و در نهایت کوشش می کنیم تا به قرارداد بین طرفین منجر گردد.

متقیان با بیان اینکه کوشش نموده ایم تا در همه حوزه های صنعت فعالیت مستقیم داشته باشیم، اعلام کرد: در حال حاضر می خواهیم در صنایع مختلف بومرنگ تخصصی ایجاد کنیم و مهمترین حوزه هایی که در دستور کار ما قرار گرفته است مسئله آب، خودرو و صنایع غذایی بومرنگ تخصصی ایجاد شده است و تیم های مجزایی بر روی آن کار می نمایند.

مدیر عامل کارگزاری بومرنگ اضافه نمود: تا امروز تمام تمرکز ما بر روی استان تهران بوده، اما بعضی پروژه های ملی نیز در برنامه ما قرار داشته که به نتیجه هم رسیده است.

وی در مورد اینکه اگر مسئله ای در صنایع وجود داشته باشد و شرکت های دانش بنیان و فناور ما توانایی حل آن مشکل را نداشته باشند چه اقدامی صورت خواهد گرفت؟ گفت: در صورتی که شرکت های دانش بنیان و فناور در داخل کشور نتواند مسئله ای را برطرف نماید به دنبال انتقال فناوری از سایر کشور ها خواهیم بود، اما مهمترین کاری که ما انجام می دهیم این است که کوشش می کنیم یک شرکت دانش بنیان هم راستا با این مشکل پیدا کنیم و با یاری فناوری معکوس در داخل مشکل صنعت را مرتفع نماییم.

متقیان تاکید نمود: ادبیات بروکری متاسفانه در کشور ما هنوز جا نیفتاده و بسیاری از شرکت های صنعتی فکر می نمایند که به انتقال فناوری احتیاج ندارند. متاسفانه وقتی عملکرد شرکت های دانش بنیان را آنالیز می کنیم خواهیم دید که بزرگترین مشکل آن ها بازار است.

مدیر عامل کارگزاری بومرنگ در همین خصوص اضافه نمود: چند نفر انسانی که از نظر فنی عملکرد قوی دارند می خواهند هم زمان کار بازار را نیز انجام دهند و همین مسئله هم باعث شکست بسیاری از شرکت های دانش بنیان می گردد.

وی تاکید نمود: آمار ها نشان می دهد که در سال های گذشته تعداد زیادی شرکت های دانش بنیان مشغول به کار بوده اند که عملکرد خوبی داشته اند، اما قبل از فراوری بازار را به خوبی نشناختند و از آنجا که مایل بودند خودشان کار بازاریابی را انجام دهند به سرعت از چرخه فراوری خارج شدند.

متقیان گفت: در همه دنیا مسئله بروکری اهمیت ویژه ای دارد و بسیاری از شرکت های فناور در دنیا به جای تمرکز بر روی کار بروکری به مسئله فراوری تکنولوژی و علم تمرکز بیشتری داشته و کار بازاریابی را به شرکت های واسطه می سپارند و در نتیجه سود بهتری نیز نصیب آن ها می گردد که متاسفانه در کشور ما ادبیات آن به خوبی جای نیفتاده است.

مدیر عامل کارگزاری بومرنگ اعلام کرد: در سال های بین 94 و 95 تا امروز با صنایع بسیار مختلفی در مورد کار بروکری صحبت و رایزنی نموده ایم و متاسفانه برای آن ها هیچ جذابیتی نداشت و یا هر جایی که به مشکل برمی خوردند کوشش می کردند تکنولوژی را از خارج از کشور وارد نمایند.

وی با بیان اینکه سال جاری سال خوبی برای فناوران، صنایع و کارگزاران بوده است، گفت: با توجه به شرایط تحریمی که پیش آمد فرصتی ایجاد شد تا بسیاری از صنایعی که با آن ها مذاکره می کنیم استقبال می نمایند از اینکه تکنولوژی را که نمی توانند از خارج وارد نمایند به وسیله شرکت های دانش بنیان و فناور داخلی تامین نمایند.

متقیان گفت: بسیاری از صنایع ما به دلیل نبود تکنولوژی مورد احتیاجشان نزدیک به تعطیلی بودند، اما با اعتماد به توان داخلی توانستند چرخ صنعت خود را دوباره به گردش درآورند، اما باید بدانیم که در مقطع حساسی قرار داریم و اگر تیم هایی که در حال حاضر در کشور در حال شکل گیری است نتوانند خدمات مناسبی را ارائه دهند در آینده تحت تاثیر شرایط قرار بگیرند.

مدیر عامل کارگزاری بومرنگ توضیح داد: متاسفانه گاهی شاهد آن هستیم که پس از برداشته شدن بعضی تحریم ها دوباره فرایند واردات فناوری از خارج کشور شروع می گردد و بروکر ها باید به این نکته توجه نمایند که در یک فرصت طلایی قرار گرفتند و اگر بتوانند بحث تبادل فناوری در داخل کشور را به صورت حرفه ای و برنامه ریزی شده توسعه دهند قطعا این اعتماد در آینده نیز حفظ خواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی کار به صورت حرفه ای ادامه پیدا کند صنعت هم علاقه مند به ادامه کار است.

متقیان گفت: خوشبختانه ادبیات کار کارگزاری در معاونت علمی به خوبی جا افتاده و این معاونت حمایت های شایان ذکری از بروکر ها انجام می دهد، اما ضروری است تا شهرک های صنعتی هم به این موضوع ورود پیدا نمایند. متاسفانه وزارت صنعت از این مسئله کمی دور است و درگیری های دیگری دارد و خودشان را وارد این مباحث نمی نمایند، اما بخش خصوصی اهمیت این موضوع را درک نموده و به این سمت درحال حرکت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کارگزاران حلقه واسط صنعت و فناوری هستند ، تشکیل بومرنگ های تخصصی در یک بروکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگزاران حلقه واسط صنعت و فناوری هستند ، تشکیل بومرنگ های تخصصی در یک بروکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید