چگونه مانع کم شدن 4 لیتر از سهمیه بنزین خود شوید؟

به گزارش وبلاگ پنجره، خبرنگاران: رئیس انجمن شرکت های تامین و توزیع فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه امکان کم فروشی بنزین در صندلی های سوخت وجود ندارد، گفت: کم شدن سهمیه از کارت سوخت شخصی به دلیل کامل نشدن فرآیند سوخت گیری است که این مساله 4 لیتر از سهمیه بنزین را کسر می نماید.

چگونه مانع کم شدن 4 لیتر از سهمیه بنزین خود شوید؟

به گزارش وبلاگ پنجره ناصر رئیسی فرد امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اگر فرآیند سوخت گیری به صورت کامل انجام نگردد، چهار لیتر از سهمیه بنزین کارت های شخصی کم می گردد، ادامه داد: بنابراین کم فروشی اتفاق نمی افتد بلکه اگر فرآیند درست انجام نگردد، نرم افزاری که روی کارت های سوخت تعبیه شده، 4 لیتر از سهمیه را کم می نماید.

وی اضافه کرد: از همین رو افراد در زمان سوخت گیری باید به دو نکته توجه داشته باشند. نکته اول این است که بعد از وارد کردن کارت سوخت به دستگاه، منتظر پیام نازل را بر دارید بمانند زیرا اگر قبل از نمایش پیام نازل برداشته گردد، چهار لیتر از سهمیه کسر می گردد.

رئیسی فرد تاکید نمود: همچنین در انتها سوخت گیری نیز اگر پیش از قرار دادن نازل بر سر جای خود، کارت سوخت از دستگاه خارج گردد، چهار لیتر بنزین دیگر از سهمیه سوخت حذف می گردد بنابراین افراد در جریان سوخت گیری باید به فرایند بنزین زدن توجه نمایند.

به گفته رئیسی فرد، کاهش مصرف بنزین بعد از سهمیه بندی در ماه های اول بیشتر احساس می گردد و به مرور زمان ممکن است مصرف دوباره افزایش پیدا کند بنابراین نمی توان گفت که سهمیه بندی قطعا کاهش مصرف را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بنزین در تمام جهان کالای مصرفی است، ادامه داد: مصرف نماینده متناسب با احتیاج مصرف می نماید، از همین رو دو نرخی شدن می تواند فساد و ناهنجاری ایجاد کند.

رئیس انجمن شرکت های تامین و توزیع فرآورده های نفتی به ناهنجاری هایی مانند فروش کارت ها و سهمیه ها در اطراف صندلی ها اشاره نمود و اضافه کرد: این مورد می تواند یکی از دلایل شلوغی بعضی صندلی ها باشد.

وی گفت: همچنین بعد از سهمیه بندی و فروش آزاد پروسه سوخت گیری طولانی تر و باعث شلوغی در صندلی ها شده است زیرا این امر باعث شده تا زمان سوخت گیری دو برابر گردد.

رئیسی فرد تاکید نمود: همچنین بعد از سهمیه بندی بنزین، مراجعه مسافرکش های شخصی به صندلی های سوخت بیشتر شده زیرا در هر بار سوخت گیری بنزین کمتری نسبت به گذشته دریافت می نمایند و از همین رو تعدد مراجعه به صندلی ها افزایش پیدا نموده است.

وی ادامه داد: بی اعتمادی افراد به سیستم و نگرانی نسبت به عدم ذخیره سهمیه بنزین نیز باعث می گردد تا در روزهای انتهای هر ماه، مراجعه به پمپ بنزین ها بیشتر گردد. از سوی دیگر از آنجا که سهمیه خودروهای عمومی ذخیره نمی گردد، مالکان این خودروها در روزهای انتهای هر ماه اقدام به فروش سهمیه خود می نمایند.

به گزارش ایرنا، قیمت بنزین از بامداد 24 آبان ماه اصلاح و این سوخت سهمیه بندی شد. بر این اساس مصرف بنزین در کشور حدود 20 میلیون لیتر در روز کاهش پیدا کرد.

منبع: اقتصادنیوز

به "چگونه مانع کم شدن 4 لیتر از سهمیه بنزین خود شوید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مانع کم شدن 4 لیتر از سهمیه بنزین خود شوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید