پاناسونیک اولین عینک واقعیت مجازی UHD با ظرفیت های HDR را در اندازه یک عینک معمولی ساخت

به گزارش وبلاگ پنجره، شرکت پاناسونیک در نمایشگاه CES 2020 از اولین عینک واقعیت مجازی HDR رونمایی کرد. این عینک از صفحه نمایش با کیفیت اولد و دقت تصویر UHD بهره می برد تا تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن نمایش دهد.

پاناسونیک اولین عینک واقعیت مجازی UHD با ظرفیت های HDR را در اندازه یک عینک معمولی ساخت

پاناسونیک با همکاری شرکت Kopin پیروز شده اولین عینک VR دنیا را با رزولوشن UHD و قابلیت HDR بسازد تا مردم در هنگام استفاده از آن راحت تر باشند.

نکته مهم گفتنی درباره این عینک، اندازه شیشه یا نمایشگرهای آن است که همان اندازه عینک های معمولی است و هیچ تناسبی با هدست های VR ندارد.

در گذشته، هدست های واقعیت مجازی با کیفیت و دارای صفحه نمایش های بزرگی ساخته شده است ولی مردم برای پوشیدن آن ها باید یک دستگاه سنگین را روی سر خود قرار داده و کش آن را دور سر می بستند. لذا، پوشیدن این هدست های واقعیت مجازی باعث آزاد مردم در طولانی مدت می شد.

اکنون، پاناسونیک با درک این مسئله، عینک VR به بازار عرضه می نماید که در اندازه همان عینک های معمولی است و نمایشگرهای آن ها به اندازه شیشه عینک هایی است که مردم روزانه روی چشم دارند ولی کیفیت تصاویر آن ها بسیار بالا و به اندازه UHD است؛ یعنی رزولوشن نمایشگرهای بزرگی که روی لپ تاپ ها و تلویزیون ها شاهد هستیم.

پاناسونیک به تنهایی قادر به طراحی و عرضه این عینک VR نبود و از فناوری های اختصاصی توسعه داده شده در شرکت Kopin استفاده نموده است. بیش از سه دهه است که مهندسان شرکت Kopin در حال توسعه فناوری های خلاقانه ای هستند که تجربیات دیداری و بینایی مردم را بهبود دهند.

مهندسان شرکت Kopin انواع دستگاه های خالاقانه را برای صنایع مختلف طراحی کردند. از هدست پوشیدنی Golden-i برای مصارف اینترپرایز بگیرید تا عینک های هوشمند Solos دوچرخه سواران و دوندگان. در عینک VR پاناسونیک هم از شیشه ها و نمایشگرهایی بهره گرفته شده که در هواپیمای F-35 لاکهید مارتین استفاده می گردد.

صدا و تصویر با کیفیت بالا

به طور دقیق تر، یکی از شرکت های تابعه Kopin به نام NVIS که در ایالت ویرجینیا است؛ محصولات واقعیت مجازی دارد که به کاربران اجازه می دهند تصاویر سه بعدی و تعاملی با وضوح بالا در نزدیکی چشم خود مشاهده نمایند. این محصولات برای سیستم های آموزشی، شبیه سازی ها، آزمایشگاه های تعاملی انسان مجازی، آموزش عملیات های پشتیبانی هوایی اسکادران و بسیاری مراکز دیگر استفاده می گردد.

پاناسونیک سعی نموده از دیگر فناوری های پیشرو خود نیز در این عینک واقعیت مجازی استفاده کند. مثلا، شاهد فناوری های پیشرفته صوتی و تصویری این شرکت هستیم. این عینک قدرت پردازش سیگنال دارد تا در آینده بتواند با دستگاه های دیگری مانند تلویزیون ها، پخش نماینده های فیلم های بلو-ری، فناوری های نوری استفاده شده در دوربین های دیجیتالی LUMIX و دیگر دستگاه های صوتی پیشرفته در تعامل باشد.

بنابراین، عینک VR پاناسونیک هم بسیار سبک و جمع وجور است و هم تصاویری با کیفیت بسیار بالا و HDR به همراه صدای HD عالی پخش می نماید. کاربران برای استفاده از این عینک واقعیت مجازی دیگر گرفتار دردسرهای اضافی نمی شوند و به راحتی روی چشم قرار می دهند.

نکته آخر اینکه این عینک به ارتباطات نسل پنچم موبایل 5G هم مجهز است. پیش بینی می گردد با راه اندازی شبکه های 5G، نسل جدیدی از خدمات و محتواها برای هدست ها و عینک های VR ارائه گردد. مثلا، مشاهده بازی های ورزشی به صورت VR یا گردش ها و سفرهای تفریحی مجازی که بسیار هیجان انگیز هستند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "پاناسونیک اولین عینک واقعیت مجازی UHD با ظرفیت های HDR را در اندازه یک عینک معمولی ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاناسونیک اولین عینک واقعیت مجازی UHD با ظرفیت های HDR را در اندازه یک عینک معمولی ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید