ورود گردشگران خارجی به کردستان 63 درصد افزایش یافت

به گزارش وبلاگ پنجره، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، ورود گردشگران خارجی به کردستان 63 درصد افزایش یافت.

ورود گردشگران خارجی به کردستان 63 درصد افزایش یافت

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در جلسه هماهنگی بین نهادها و استانداران استان های مختلف کشور که به صورت بر خط با حضور وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی برگزار گشت، اظهار کرد: از ابتدای روز 25 اسفند1401 تا پایان روز سوم فروردین سال جاری، میزبان 15 هزار 549 جهانگرد خارجی در استان بودیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به رشد 95 درصدی اقامت مسافران و جهانگردان نوروزی در مراکز اقامتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان اضافه نمود: بنا به آمارهای رسمی این دبیرخانه، در این بازه زمانی 106 هزار و 197 نفر در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اقامت داشته اند که در این آمار به نسبت نوروز سال 1401 رشد 95 درصدی داشته است.

استاندار کردستان عنوان کرد: همچنین در این مدت، 484 هزار و 211 نفر نیز از جاذبه های جهانگردی استان کردستان بازدید کرده که این رقم نشان دهنده رشد 115 درصدی مسافران به نسبت مدت مشابه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته شاهد هفت درصد افزایش تردد نسبت به سال گذشته در تمامی محورهای استان بودیم، گفت: از 25 اسفند 1401 تا پایان روز سوم فروردین هم 300 هزار و 74 تردد جاده ای (خودرو) در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کردستان بیان نمود: هم اینک شرایط بسیار خوبی در کردستان برای خدمات دهی به میهمانان و جهانگردان فراهم است و استقبال و بازدید خوب جهانگردان نوروزی از جاذبه های تاریخی و طبیعی نشان از امنیت پایدار در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان، تمام امکانات برای خدمات دهی به مسافران و جهانگردان نوروزی بکار گرفته شده، اضافه نمود: اجرای جشنواره اقوام ایرانی، انجام 30 برنامه متنوع نوروزگاهی در سطح استان و برپایی 10 نمایشگاه صنایع دستی از جمله برنامه هایی است که به همت اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کردستان در حال برگزاری است و تا پایان تعطیلات در 2 نوبت صبح و بعدازظهر ادامه دارد.

منبع: همگردی

به "ورود گردشگران خارجی به کردستان 63 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود گردشگران خارجی به کردستان 63 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید