واکسن از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی کند

به گزارش وبلاگ پنجره، معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت گفت: افرادی که سه دز واکسن را زده اند، ایمنی بالای 90 درصد در برابر بیماری کرونا پیدا می نمایند.

واکسن از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی کند

وبلاگ پنجره - پناهی گفت: واکسیناسیون از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی نماید. فاز اول واکسن mRNA در کمیته اخلاق به زودی جهت ارزیابی مطرح خواهد شد.

واریانت نو کرونا از سرعت انتقال بالایی برخوردار است. بر اساس مقاله ای که منتشر شده است از نظر پیشگیری از عفونت، سینوفارم 80 درصد، آسترازنکا 84 درصد، کو ایران برکت 87 درصد و اسپوتنیک 75 درصد است.

از نظر پیشگیری از بستری، سینوفارم 72 درصد، آسترازنکا 82، کو ایران برکت 86 درصد و اسپوتنیک 67 درصد است و از نظر پیشگیری از مرگ و میر سینوفارم 86 درصد، آسترازنکا 92 درصد، کو ایران برکت98 درصد و اسپوتنیک 100 درصد است.

او گفت: پژوهش لازمه تحقیقات احتیاج محور و پرداختن به دانشگاه های نسل سه و چهار است. این واقعیتی است که در سال های مختلف کشور به آن رسیده است، اما ورود به این دانشگاه با کندی است. با توسعه رشد و احتیاج های اجتماعی در حوزه سلامت، باعث شد دانشگاه ها به سمت نسل دو که بیشتر پژوهش محور است حرکت نمایند. امروزه تحقیقات ما را به فراوری دانش و مرجعیت علمی می رساند.

پناهی در نشست خبری اظهار داشت که با حفظ توانمندی های خود باید به سمت فراوری دانش برویم. افرادی که سه دز واکسن را زده اند، ایمنی بالای 90 درصد در برابر بیماری کرونا پیدا می نمایند. اندازه ابتلا ، شدت بیماری و بستری در بخش های مراقبت ویژه افراد واکسینه شده کاهش پیدا می نماید.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت اظهار داشت که ویروس کرونا دستخوش تغییراتی شده است. امیکرون آخرین سویه این ویروس است. امیکرون بین 1/5 تا 3 روز اطرافیان را مبتلا می نماید.

پناهی گفت: پاستوکووک، نورا، فخرا و برکت از جمله واکسن های فراوری داخل هستند. بالاترین ایمنی در افرادی زمانی رخ می دهد که به بیماری کرونا مبتلا شوند. سه ماه بعد از تزریق نوبت دوم باید دز بوستر دریافت گردد.

پناهی متذکر شد هر واکسنی که در کشور مصرف و توزیع می گردد، پس از طی مراحل ارزیابی و تایید نهایی به وسیله سازمان غذا و دارو این کار انجام خواهد شد. در زمینه واکسن تحقیق در کشور اجرا شده است و بیش از دو هزار مقاله در ایران به چاپ رسیده اند.

وبلاگ پنجره علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واکسن از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید