مهم ترین کارهایی که باید بعد از سفر، انجام دهیم

به گزارش وبلاگ پنجره، انجام کارهای بعد از سفر تا چه مقدار اهمیت دارند؟

خیلی از ما عاشق سفر و گشت و گذار هستیم اما هیچگاه به کارهای بعد از سفر فکر نمی کنیم در صورتی که بی توجهی به آن می تواند باعث بروز افسردگی گردد. بسیاری از ما، بعد از سفر وقتی به خانه و زندگی روزمره بازمی گردیم احساس افسردگی و بی حوصلگی می کنیم. در این مطلب خبرنگاران به شما خواهد گفت که بعد از سفر چه کارهایی انجام دهید تا دچار افسردگی نشوید.

مهم ترین کارهایی که باید بعد از سفر، انجام دهیم

به جنبه مثبت بعد از سفر فکر کنید

وقتی به خانه باز می گشت به خانواده و دوستانتان نزدیک می شوید و دلتنگیتان برطرف می گردد. بعد از سفر خاطرات سفر را برای دوستان و خانواده تعریف می کنید و عکس هایتان را نشان می دهید. با مرور خاطرات سفر باز هم حس خوب تجربه سفر، برایتان تداعی می گردد. گرچه همه ما سفرهای سرگرمیی را با هدف استراحت و خوش گذرانی انتخاب می کنیم، اما همانطور که می دانید سفر سختی های خود را دارد و همه ما بعد از سفر احساس خستگی می کنیم.

یادتان باشد که هیچ جای جهان به میزان خانه خودتان راحت نیست. همه ما احتیاج داریم که به کارهای بعد از سفر بپردازیم؛ در خانه خودمان استراحتی خوب داشته باشیم، غذاهای محلی خودمان را میل کنیم و به کارهای عقب افتاده برسیم. به هر حال زندگی ادامه دارد و دیر یا زود باید به کارهای بعد از سفر پرداخته و به زندگی روزمره برگردیم.

روی هدفی خاص تمرکز کنید

همواره به خاطر داشته باشد که داشتن اهدافی در زندگی انگیزه شما را برای ادامه راه افزایش می دهد. بعد از تعطیلات، وقتی برای خود هدفی خاص تعیین کنید و در پی رسیدن به آن هدف باشید، هیچ وقت احساس افسردگی و بی حوصلگی نخواهید کرد. اغلب افراد انجام کارهای بعد از سفر را به تعویق می اندازند و وقتی به خانه باز می گردند، به ویژه بعد از سفرهای گروهی، احساس افسردگی می نمایند و نمی دانند چه کار باید نمایند.

سعی کنید ساعت خوابتان را تنظیم کنید

بیشتر افراد پس از سفر مشکل به هم خوردن ساعت خواب را دارند؛ این امر باعث می گردد که نتوانند به موقع بخوابند و صبح ها نیز به سختی بیدار می شوند. یکی از کارهای بعد از سفر که باید انجام گردد و بسیار مهم است تنظیم ساعت خواب است. در سفر همه ما وقتی احساس گرسنگی می کنیم غذا می خوریم، وقتی احساس خستگی می کنیم می خوابیم و هر وقت می خواهیم و از برنامه روزانه خاصی پیروی نمی کنیم. به همین علت بعد از تعطیلات باید نظمی به برنامه زندگی بدهیم و به زندگی روزمره برگردیم.

به این فکر کنید که باز هم می توانید سفر کنید

یکی از مهم ترین و برترین کارهای بعد از سفر که می توانید انجام دهید تا احساس افسردگی نکنید این است که به خود بگویید باز هم می توانم سفر کنم و باز هم مقصد نوی را کشف خواهم کرد! بی شک هر سفری خاتمهی دارد و پس از خاتمه سفر باید محل زندگی و خانه و کارمان بازگردیم. برای سفر احتیاج پول داریم، پس باید کار کنیم و برای سفر بعدی آماده شویم.

به خود وقت کافی بدهید

بعد از سفر زیاد به خودتان سخت نگیرید و به خود وقت کافی دهید تا بتوانید خودتان را با زندگی روزمره وفق دهید. اگر امکان این را دارید، چند روزی را در منزل استراحت کنید. توقع نداشته باشید تا از راه رسیدید همه چیز طبق روال به راحتی پیش برود.

با همسفرهایتان در ارتباط باشید

از برترین ایده ها و کارهای بعد از سفر ارتباط با همسفرهایتان است. به ویژه در جهانی امروزی که با وجود تکنولوژی و اینترنت برقراری ارتباط آسان تر شده است. به این شیوه می توانید با شخصی که خاطره مشترکی دارید صحبت کنید و یادی از روزهای خوب سفر کنید. علاوه بر این می توانید برنامه ای برای گشت شهری و یا سرگرمی در محل زندگیتان بریزید و اوقات فراغتتان را به این طریق پر کنید.

از دیدار با دوستان و خانواده لذت ببرید

بعد از سفر به تماشا افرادی که دلتنگ آن ها شده اید بروید و از همراهی عزیزانتان لذت ببرید. وقتی که دور هستید و یا مشغله زندگیتان زیاد است، ناخواسته دوستان زیادی را از دست می دهید. بعد از سفر برترین زمان برای دیدار افرادی است که از آن ها دور بوده اید. درست است که می گویند از دل برود هر آنکه از دیده برفت، اما اگر از اوقات فراغتی که دارید وقتی را صرف خانواده و دوستان کنید دیگر از خاطرشان نخواهید رفت!

به کشف جاذبه های شهری که در آن زندگی می کنید بپردازید

حتی اگر از تور اروپا و یا سفری شگفت انگیز بازگشته اید، علتی نمی گردد که دیگر سفر نروید. از کارهای بعد از سفر که می توانید به آن بپردازید، استفاده از تعطلات آخر هفته است. در تعطیلات آخر هفته، به سفری کوتاه در خارج از شهر یا شهرهای نزیک محل زندگی خود بروید. به طور مثال در داخل همین شهری که زندگی می کنید جاذبه های تاریخی و سرگرمیی متعددی وجود دارد که حتی از وجود آن ها بی خبر هستید. با کمی جستجو در گوگل می توانید جاذبه های گردشگری زیادی را پیدا کنید که تماشا آن ها خالی از لطف نیست.

همواره در لحظه زندگی کنید

زندگی در گذر است! از تجربیات سفرتان بهره ببرید، در خصوص خاطرات سفر فوق العاده ای داشتید صحبت کنید، اما از قلم نیاندازید که زمان مثل باد می گذرد و باید از لحظه لحظه زندگی تمام استفاده را کرد. درست است که بعد از سفر همه درباره سفری که داشتید می پرسند اما به این نکته هم توجه داشته باشید که خاطرات تکراری برای آن ها جالب نیست و بعد از یک هفته همه چیز عادی می گردد.پس سعی کنید در لحظه زندگی کنید و خاطرات نو بسازید.

تجربیات نو لذتبخش تر از صحبت در خصوص گذشته و فکر کردن درباره آن است.

برای سفر بعدی برنامه ریزی کنید

بعد از سفر طولانی برگشتن به خانه سخت است. وقتی بعد از سفر به خانه بر می گردیم انگار زمان در خانه متوقف شده است و همه چیز تکراری و همچون قبل از سفر است. تنها چیزی که بعد از سفر می گردد شما هستید! از درس هایی که در سفر یاد گرفتید به خوبی بهره ببرید. بگذارید بازگشت به خانه ماجراجویی نوی برایتان باشد. خوشبختانه این نکات می تواند کمی به شما یاری کند تا بعد از سفر احساس افسردگی نکنید. اگر بعد از سفر چنین حسی را تجربه نموده اید با وبلاگ پنجره هم درمیان بگذارید.

منبع: chaptertravel

منبع: الی گشت

به "مهم ترین کارهایی که باید بعد از سفر، انجام دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین کارهایی که باید بعد از سفر، انجام دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید