شهر وارنا را با همه زیبایی هایش بشناسید (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ پنجره، شهر وارنا در شمال شرقی بلغارستان و در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است.وارنا سومین شهر پرجمعیت و بزرگترین شهر در سواحل دریای سیاه با جمعیت حدود 330.000 نفر است. به خاطر اهمیت تاریخی و مالی و فرهنگی آن پایتخت دریایی بلغارستان نیز نامیده می گردد.در سفر به بلغارستان، تور وارنا را از دست ندهید.

شهر وارنا را با همه زیبایی هایش بشناسید (قسمت اول)

میانگین درجه حرارت هوا در ماه ژانویه در وارنا +1.7 درجه سانتگراد ، در ماه جولای +22.8 درجه سانتیگراد و میانگین سالیانه درجه حرارت هوا چیزی در حدود +12.2 درجه می باشد که آن را به مکانی مناسب برای گذراندن تعطیلات در فصل گرم تابستان بدل می سازد.

شهردرقرن ششم میلادی تحت عنوان اودسوز Odessos توسط مهاجرانی از شهر میله Milet از آسیای میانه ساخته شده است. برای مدت کوتاهی نیز تبدیل به مهمترین شهر و بندر و مرکز تجاری دریای سیاه می شود.

برای چند دهه در میان مرزهای مقدونیه و امپراطوری اسکندر کبیر قرار داشته است ولی بعد ها استقلال پیدا می نماید و دوباره تبدیل به مرکز مالی ، تجاری و فرهنگی دریای سیاه می شود.

شهر سکه های مخصوص به خود را ضرب می نموده است، که خود گواهی بر توسعه آن بوده است.در قرن 15 میلادی اودسوز سابق ، شامل مرزهایی از امپراطوری روم بوده است . در سال 1201 تزار بلغاری کالویان (تولد 1168 - مرگ 1207) وارنا را با بلغارستان متحد و یکپارچه می نماید و در سال 1366 وارنا به دست حاکم دوبروژا دوبروتیستا می افتد و به عنوان پایتخت آن منصوب می شود.در سال 1398 توسط امپراتوری عثمانی فتح می شود و دوران احیای آن (قرن 18 تا 19 میلادی) به عنوان یک مرکز فرهنگی و تجاری توسعه پیدا می نماید.

امروزه وارنا یک شهر مدرن با تقویمی غنی از رویداد های فرهنگی می باشد . دو عدد از مدرنترین سالن های چند منظوره در کشور در آن واقع شده است - کاخ فرهنگی و ورزشی و مرکز فستیوال و کنگره که امکان برگزاری جشنواره های متعدد هنری ، علمی ، سینمایی و ورزشی را فراهم می سازد.

فستیوال بین المللی متعددی از جمله : فستیوال تئاتر وارنا ، فستیوال بومی ، فستیوال بین المللی موسیقی جاز ، فستیوال موسیقی محلی ، فستیوال بین المللی فیلم ، فستیوال بین المللی نمایش عروسکی ، عکاسی و … در این شهر برگزار می شود.

با داشتن بندری مدرن ، خطوط ارتباط ریلی و فرودگاه بین المللی که ارتباط با 35 استان و بیش از 100 شهر جهان را فراهم می نماید ، وارنا یکی از بزرگترین مراکز حمل و نقل در بلغارستان محسوب می شود.

موقعیت استراتژیک وارنا در نقشه جنوب شرقی اروپا آن را به یکی از بزرگترین مکان های سواحل دریای سیاه از زمان عهد عتیق مبدل نموده است .

چندین اثر تاریخی که امروزه در موزه باستان شناسی شهر نمایش داده می شوند به آن موقع برمیگردند. مجموعه حیرت انگیز این موزه شامل یافته هایی از قبرستان سنگی وارنا - قدیمی ترین گنج یافت شده در جهان تا به امروز ، به 6 هزار سال پیش بر می شود.

در میان باقی موزه ها ، برخی از جالب ترین آنها، موزه The Maritime و موزه قوم نگاری یا Ethnographic می باشند.

مجموعه موزه Maritime شامل مقاله هایی مرتبط با ارتش بلغارستان و دریانوردی تجاری است . موزه قوم نگاری نمایش دهنده تنوع غنی فرهنگی و سبک زندگی مردمان وارنا از نیمه دوم قرن 19 میلادی و آغاز قرن 20 می باشد.

به عنوان یک مرکز فرهنگی ، وارنا سازنده یکی از بزرگترین و غنی ترین گالری های هنرهای زیبا بوده است.

یک نمایشگاه از شمایل نقاشی شده در دوران احیا ، در کلیسای St. Atanasius که در قرن 18 میلادی ساخته شده است نگهداری می شود و یکی از جالب ترین منظره های تاریخی شهر - حمام رومی ها - بزرگترین حمام رومی در شبه جزیره بالکان با 7000 متر مربع مساحت ، در نزدیکی آن واقع شده است.این چهارمین حمام رومی در اروپا بعد از حمام های Karakala و Diocletian در رم و Trevira در آلمان می باشد.از آن تا اواخر قرن سوم میلادی استفاده می شده است.

یک جاذبه توریستی دیگر که قابل ذکر است آکواریوم شهر می باشد.این یک مرکز برای در معرض دید گذاشتن گیاهان و جانوران دریای سیاه است.نمایش دهنده اولین و تنها نمایشگاه بیولوژیکی در کشور است.در دلفیناریوم واقع در پارکی در کنار دریا ، گردشگران می توانند از دیدن یک نمایش منحصر به فرد دلفین ها لذت ببرند که به نحوی جالب توسط دلفین ها و تعلیم دهنده های آنها ارائه می شود.این نمایش در چهار زبان به طور همزمان راهنمایی می شود : بلغاری ، روسی ، آلمانی و انگلیسی ، و شامل جاذبه های مختلفی مانند موسیقی ، آکروبات ، آواز خواندن و بازی هایی با تماشاگران به مدت 40 دقیقه می باشد.

پارک طبیعی دانشگاه باغ بوتانیکال در نزدیکی وارنا در اقامتگاه تعطیلاتی St. Konstantin و Elena واقع شده است ، این اولین پارک طبیعی در کشوراست که سیستم های طبیعی و مصنوعی زیست محیطی را در هم می آمیزد.پارک قرار گرفته در یک محدوده 360 هکتاری است.مجموعه گیاهی شامل بیش از 300 گونه گیاهان عجیب و مختلف است.

یکی دیگر از جاذبه های توریستی که باید از آن ملاقات کنید در فاصله 14 کیلومتری از وارنا قرار گرفته است ، در جاده اقامتگاه Zlatni Pyasatsi . این Aladzha Monastery - یکی از معدود معابد سنگی در بلغارستان است .صومعه سنگی قرار گرفته در مرکز پارک Zlatni Pyasatsi - یک محدوده حفاظت شده و گونه های کمیاب گیاهی است .طبیعت بینظیر اطراف آن در ترکیب با منظره های تاریخی و مسیحی آن را به یک مکان فوق العاده برای گردشگری فرهنگی ، زیارتی و زیست محیطی ساخته است.

از سال 2009 یک نمایش صوتی منحصر به فرد تحت عنوان افسانه های صومعه آلادژا در این مکان برگزار می شود.این یک جاذبه جدید گردشگری برای مسافران وارنا و محدوده دریای سیاه است.

منبع: الی گشت

به "شهر وارنا را با همه زیبایی هایش بشناسید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر وارنا را با همه زیبایی هایش بشناسید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید