مدال آوران المپیکی حمایت مالی می شوند ، مهاجران ورزشکار پشیمانند

به گزارش وبلاگ پنجره، سید رضا صالحی امیری در حاشیه شرکت در جلسه شورای اداری استان قزوین در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ گفت.

مدال آوران المپیکی حمایت مالی می شوند ، مهاجران ورزشکار پشیمانند

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد حمایت از ورزشکاران قهرمان المپیک گفت: در حمایت از قهرمانان المپیک چند سیاست را دنبال می کنیم و هر ورزشکاری که سهمیه بگیرد تحت پوشش حمایتی ما قرار می گیرد.

وی گفت: طی یک سال به قهرمانان المپیک حداقل ماهیانه 5 میلیون تومان پاداش خواهیم داد که از اول تیرماه امسال تا تیر ماه سال آینده مبلغ 60 میلیون تومان را به مدال آوران پرداخت خواهیم کرد.

صالحی امیری شرح داد: همه کسانی که در چارچوب آئین نامه بتوانند سکویی را در المپیک کسب کنند از امتیازات مالی و معافیت های سربازی و کمک اشتغال در سطح ملی برخوردار می شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: حمایت لازم از مدال آوران المپیک برای معافیت سربازی و اشتغال هم صورت می گیرد تا انگیزه کسب مدال بیشتر شود.

حداقل پناهندگی در قهرمانان ورزشی را داریم

صالحی امیری در پاسخ به سوالی در مورد شرایط پناهندگی بعضی ورزشکاران گفت: بیش از شش میلیون و 500 هزار نفر در 53 فدراسیون کشور در ورزش قهرمانی فعالیت دارند که شاید چند نفر هم پناهنده شوند یا مهاجرت کنند که برای ما دغدغه است اما برای مردم نباید نگرانی داشته باشد.

وی گفت: رفتن بعضی ورزشکاران نباید باعث دغدغه مردم باشد زیرا بعضی از آنها با ارتباطات و تماس هایی که با ما دارند گفته اند که انگیزه بسکمک برای بازگشت دارند به هر حال شاید ذهنیت غلطی با تبلیغاتی که صورت می گیرد برای بعضی ایجاد شود و فکر کنند به مدینه فاضله می فرایند اما پس از مدتی متوجه می شوند که باید با چالش های روحی و روانی بیشتری روبرو شوند و معمولاً پشیمان می شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: بعضی فکر کردند به اروپا می فرایند اما از مغولستان سر درآوردند و مابقی هم پیام داده اند و گفته اند این سرزمین را خاک خود می دانند و می خواهند بازگردند البته گاهی کدورت هایی پیش می آید که

قابل حل است.

تیم ملی امید به صعود امیدوار است

وی در مورد تیم ملی فوتبال امید هم گفت: در این زمینه چند چالش داریم که باید به آن اهمیت داده شود اول این که تیم برای برگزاری اردو به دو ماه زمان نیاز داشت و این کار مستلزم این بود که باشگاه ها بازیکنان را در اختیار تیم قرار دهند که این اتفاق نیفتاد و در روز قبل اعزام بعضی از باشگاه ها بازیکن خود را در اختیار قرار دادند و بعضی هم همکاری نکردند.

صالحی امیری گفت: نکته دوم تیم های رقیب است و ما هم اکنون با ازبکستان، چین و کره مسابقه داریم که رقبای بسیار جدی هستند ولی امیدواریم از این مرحله عبور کنیم.

وی اضافه نمود: نباید وعده های غیرقابل اجرا به مردم بدهیم و در مورد هزینه هایی که برای این تیم باید اختصاص دهیم، هم ما و هم وزارت ورزش و فدراسیون کمک کردیم تا این تیم بدون دغدغه مالی راهی اردو و مسابقات شود.

صالحی امیری در مورد پیش بینی خود از صعود تیم امید هم گفت: شخصاً به صعود تیم امیدوارم و با وزیر ورزش از اردو بازدید کردیم و با سرمربی و رئیس فدراسیون هم جلسه داشتیم که نتایج آن را خواهید دید ولی اگر ما از مرحله اول عبور کنیم از سد ازبکستان و چین و کره بگذریم امید زیادی داریم که تیم امید روی سکو قرار گیرد.

وی گفت: تیم ملی فوتبال امید علاوه بر این که برای المپیک تلاش می کند برای ما به عنوان پشتوانه تیم بزرگسالان در آینده هم اهمیت دارد و در حقیقت یک نوع کادر سازی برای تیم ملی است.

قزوین ظرفیت توسعه قابل توجهی دارد

رئیس کمیته ملی المپیک از قزوین به عنوان ظرفیتی ارزشمند در توسعه کشور یاد کرد و گفت: قزوین مانند نگین درخشانی است که تمدن دیرین دارد و موجب افتخار است و می تواند با یک انسجام و رفاه در سطح روحانیون، مدیران،

احزاب، نخبگان و کسانی که صدای آنها شنیده می شود راستا توسعه را به سمت قله ها بسرعت طی کند.

وی شرح داد: قزوین زمینه توسعه را دارد اما نیازمند یک وفاق و همدلی است و در گام بعدی به منابع مالی هم نیاز دارد که باید برای پروژه های استان جذب شود زیرا قزوین در کنار تهران می تواند بخش زیادی از نیازهای تهران را پاسخگو باشد.

صالحی امیری در مورد استعدادهای ورزشی استان قزوین هم گفت: قزوین بستر و ظرفیت بسیار خوبی برای رشد قهرمانان ورزشی دارد و حضور افرادی چون رضا علیپور که پلنگ ایرانی است یا بهمن عسگری می تواند در رقابت های جهانی بدرخشند.

وی گفت: در قزوین یک پیست صخره نوردی خوبی وجود دارد که با حضور آقای علیپور می توانیم در آن سرمایه گذاری کنیم و تلاش می کنیم برای تکمیل آن اقدام شود تا با تکمیل دیواره صخره نوردی زمینه جذب و پرورش استعدادی ورزشی در این رشته مهیا شده و قزوین به قطب این رشته تبدیل شود.

صالحی امیری گفت: قزوین در بسکمک از رشته های المپیکی می تواند سرآمد کشور باشد و ما از فعالیت های ورزشی حمایت می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مدال آوران المپیکی حمایت مالی می شوند ، مهاجران ورزشکار پشیمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدال آوران المپیکی حمایت مالی می شوند ، مهاجران ورزشکار پشیمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید