لوتوس التره R برقی با برد 309 مایلی معرفی گردید

به گزارش وبلاگ پنجره، پس از سال ها انتظار، لوتوس از شاسی بلند نو خود یعنی الترا اوایل فرودین ماه سال جاری رونمایی کرد. در زمان رونمایی این خودروی نو اطلاعات زیادی از آن ارائه شد و این شرکت اظهار داشت که میخواهد شاسی بلند نو خود را در سه تریم التره، التره S و التره R روانه بازار کند. تریم های التره و التره S این خودرو همان زمان معرفی گردید، اما اکنون این گروه خودروساز از لوتوس التره R برقی نیز رونمایی نموده تا خانواده این کراس اوور الکتریکی را تکمیل کند.

لوتوس التره R برقی با برد 309 مایلی معرفی گردید

طبق نوترین اطلاعات منتشر شده، لوتوس التره در تریم استاندارد دارای پیشرانه برقی با 603 اسب بخار قدرت و 710 نیوتن متر گشتاور است که این قدرت به وسیله گیربکس تک سرعته به چرخ ها انتقال می یابد. اما لوتوس التره R که قدرت بیشتری از این مدل به کاربران ارائه می دهد، از دو پیشرانه قدرتمند با مجموع قدرت 905 اسب بخار و 985 نیوتن متر گشتاور برخوردار بوده و در 2,95 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. این در حالی است که تریم های ضعیف تر التره و التره S طی 4.5 ثانیه می توانند از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسند.

این شرکت خودروساز انگلیسی ادعا نموده که لوتوس التره در تریم های التره و التره S تنها با یک بار شارژ کامل قادر به پیمودن مسافتی در حدود 600 کیلومتر است. اما تریم قدرتمندتر التره R به لطف مصرف انرژی بیشتر با یک بار شارژ کامل می تواند 490 کیلومتر را طی کند. بعلاوه هر دوی این خودروها دارای پک باتری 112 کیلووات ساعتی هستند که با استفاده از شارژ سریع می توانند در عرض 20 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ شوند. لوتوس اما هنوز اطلاعاتی را در خصوص وزن این شاسی بلند را فاش ننموده است.

خودروی نو لوتوس ابتدا ظاهراً روانه بازار چین، انگلیس و اروپا خواهد شد. لوتوس برای این خودرو شش رنگ مختلف از جمله قرمز ناترون، سبز گالووی، مشکی ستاره ای، خاکستری کایمو، زرد خورشیدی و خاکستری شکوفه ای را در نظر گرفته و در آینده نیز ترکیب رنگ های بیشتری برای مشتریان این خودرو در دسترس خواهد بود. لوتوس التره با رینگ های با طراحی منحصر به فرد و مجذوب نماینده با قطر 20، 22 و 23 اینچی قابل سفارش است. بعلاوه مشتریان می توانند کالیپرهای ترمز این کراس اوور قدرتمند را نیز در شش رنگ مختلف به دلخواه خود خریداری نمایند.

لوتوس دست کاربران را برای شخصی سازی کابین این خودرو باز گذاشته و شش تزئین مجذوب نماینده را می توان برای این بخش سفارش داد. این شرکت خودروساز انگلیسی برای طراحی کابین تماما از مواد اولیه سازگار با محیط زیست استفاده نموده و به جای بهره گیری از چرم برای روکش صندلی ها از فیبر مصنوعی درجه یک برای پوشاندن صندلی ها، کف پایی ها و کفی صندوق بهره برده است. مواد استفاده شده این خودرو 100 درصد قابل بازیافت هستند.

در خصوص امکانات این خودرو باید اشاره کنیم که به چهار سنسور لیدار باز شونده مجهز است که شامل دوتا روی سقف، یکی بالای شیشهٔ جلو و یکی بالای شیشهٔ عقب می گردد. بعلاوه در طرفین خودرو به جای آینه های بغل از دو دوربین بهره برده شده که دیدی گسترده تر را به رانندگان ارائه می دهند. درون کابین این خودرو نمایشگر بزرگ 15.1 اینچی خودنمایی می نماید. بعلاوه هدآپ دیسپلی با پشتیبانی از قابلیت واقعیت افزوده تعبیه شده است.

به گفته بعضی رسانه ها، لوتوس در حال آزمایش خودروی نوش در پیست مسابقه نوربرگ رینگ بوده و انتظار می رود این خودرو به اهداف عملکردی خود دست یابد. این خودروساز فاش نموده که در حال کار بر روی فناوری است که به التره این امکان را می دهد در جاده های معروف و شناخته شده بدون احتیاج به راننده، به راستا خود ادامه دهد و رانندگی کند.

تحویل این خودرو به مشتریان چینی و انگلیسی از سال آینده شروع خواهد شد. آن طور که به نظر می رسد، این شرکت برنامه های پیشرفته ای برای عرضه این خودرو در آمریکای شمالی، خاورمیانه و منطقه آسیا و اقیانوسیه در نظر دارد. لوتوس التره R برقی سال 2024 به صورت جهانی عرضه می گردد و با قیمت 102,747 دلار در انگلیس به فروش می رسد.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "لوتوس التره R برقی با برد 309 مایلی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوتوس التره R برقی با برد 309 مایلی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید