لاکچری ترین کیک بدون فر را با شلیل درست کنید!

به گزارش وبلاگ پنجره، برای تهیه یک کیک میوه ای خوشمزه و بدون احتیاج به فر، می توانید کیک شلیل را امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

لاکچری ترین کیک بدون فر را با شلیل درست کنید!

یکی از مشکلاتی که باعث می گردد بسیاری از ما از درست کردن کیک منصرف شویم، نداشتن فرگاز است؛ اما کیک ها و شیرینی های بسیاری وجود دارد که بدون احتیاج به فر درست می شوند و از کیفیت و طعم خوبی نیز برخوردار هستند؛ در نتیجه برای داشتن کیک و دسر خوشمزه، حتما احتیاجی به وجود فرگاز در خانه نیست؛ در این مطلب از وبلاگ پنجرهمگ قصد داریم برترین طرز تهیه کیک بدون فر با شلیل را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

کیک شلیل جزو یکی از برترین کیک هایی است که به علت ظاهر مجذوب کننده و وسوسه انگیز آن، در بیشتر رستوران ها و کافی شاپ ها سرو می گردد. روش های مختلفی برای تهیه این کیک میوه ای بدون فر وجود دارد که در ادامه به یکی از راحت ترین روش های پخت که طعم عالی نیز دارد اشاره خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه کیک شلیل

  • تخم مرغ 3 عدد
  • شکر 130 گرم
  • کره 120 گرم
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
  • شیر 100 گرم
  • بیکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
  • آرد 200 گرم
  • شلیل به میزان کافی
  • خلال بادام و پسته برای تزیین

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه کیک بدون فر، ضروری است تمام مواد را خارج از یخچال قرار داده تا به دمای محیط برسد. توجه به این نکته در کیفیت کیک شلیل بسیار تاثیرگذار است.

مرحله دوم

در این مرحله قبل از آنکه مواد کیک را آماده کنیم، ابتدا قابلمه مورد نظر را روی شعله گاز گذاشته و اجازه می دهیم درون قابلمه گرم گردد؛ توجه داشته باشید که قابلمه را مستقیم روی شعله گاز قرا ندهید و حتما زیر آن را شعله پخش کن بگذارید.

مرحله سوم

در ابتدا درون یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل ریخته و مواد را با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا مواد کاملا یکدست، کرم رنگ و کش دار شوند.

مرحله چهارم

در مرحله بعد کره را که به دمای محیط رسیده به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجدد با همزن مواد را به مدت 2 تا 3 دقیقه هم می زنیم و بعد شیر را به آن اضافه نموده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم از درست کردن کیک بدن فر

در یک ظرف دیگر آرد را در دو مرحله الک می کنیم تا کاملا سبک گردد؛ سپس بیکینگ پودر را به آن اضافه کنیم و بعد طی سه مرحله، آرد را به مواد اضافه می کنیم. توجه داشته باشید در این مرحله نباید از همزن برقی استفاده کرد چرا که پف کیک را از بین می برد.

مرحله ششم

بعد از آنکه آرد را به همراه لیسک به خوبی با مواد ترکیب کردید، ماد را به صورت دورانی هم بزنید تا مایه کیک یکدست گردد. سپس قالب را با کره به خوبی چرب کنید و شلیل ها را ته قالب به شکل دلخواه بچینید.(توجه داشته باشید برای اینکه شلیل ها آب نیندازد، بعد از برش های تازک آن ها را با آرد مخلوط کنید).

مرحله پایانی تهیه کیک بدون فر

بعد از قرار دادن شلیل ها ته قالب، مواد را به آرامی روی آن ریخته و با لیسک سطح آن را صاف کنید. در نهایت قالب را درون قابلمه از قبل گرم شده قرار دهید؛ (بهتر است که قابلمه بزرگ تر از میزان قالب باشد). اطراف قالب را تا نیمه آب بریزید و با استفاده از دم کنی درب قابلمه را به خوبی بپوشاند. توجه داشته در مدت پخت کیک به هیچ وجه درب قابلمه را باز نکنید.

در نهایت بعد از 45 دقیقه درب قابلمه را برداشته با استفاده از یک سیخ چوبی کیک را امتحان کنید و در صورت آماده بوده شعله را خاموش نموده و اجازه دهید کیک کاملا خنک گردد. در نهایت کیک شلیل ما آماده است آن را به میزان و فرم دلخواه برش زده و با خلال بادام و پسته تزیین کنید و به همراه چای نوش جان کنید.

منبع: پیام دلتا

به "لاکچری ترین کیک بدون فر را با شلیل درست کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاکچری ترین کیک بدون فر را با شلیل درست کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید