قاچاقچی مکالمات تلفنی در تهران دستگیر شد

به گزارش وبلاگ پنجره، رئیس پلیس فتای تهران از دستگیری یک قاچاقچی مکالمات تلفنی اطلاع داد و گفت: این متهم 20 میلیارد ریال خسارت به شرکت ارتباطات زیر ساخت تحمیل نموده است.

قاچاقچی مکالمات تلفنی در تهران دستگیر شد

به گزارش گروه حوادث وبلاگ پنجره از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در این باره گفت: نماینده حقوقی شرکت مخابرات به پلیس فتا مراجعه و گفت، افراد ناشناسی به وسیله خطوطی اقدام به سوء استفاده از پهنای باند بین الملل و برقراری غیرقانونی ارتباط تلفنی خارج به داخل نموده اند.

وی با اشاره به اینکه شاکی گفته علاوه بر خسارت های امنیتی حدود 20 میلیارد ریال به شرکت ارتباطات زیر ساخت نیز خسارت وارد نموده است، اضافه نمود: تیمی از افسران این پلیس با آنالیز مستندات و شواهد و حساسیت موضوع پرونده را در دستور کار قرار دادند و پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده و روش های فنی و پلیسی پیروز به شناسایی خطوط و شناسایی متهم به نام (م.ف) شدند.

وی گفت: متهم با استفاده از روش های مختلف مثل تغییر کابل کشی های مخابراتی سعی در پنهان کردن این عمل مجرمانه داشت که در نهایت شیوه مجرمانه وی شناسایی شد.

سرهنگ گودرزی اظهار کرد: در تحقیقات اولیه تعیین شد، متهم با استفاده از شیوه انتقال تماس های تلفنی اینترنتی از خارج به داخل کشور با 28 خط فعال مکالمات تلفنی را قاچاق و از پهنای باند بین الملل سوء استفاده نموده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: با هماهنگی مرجع قضائی و تحقیقات میدانی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به همراه تجهیزات مخابراتی و رایانه ای به پلیس فتا انتقال یافت. وی در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود، اما پس از روبرو شدن با ادله و مستندات لب به اعتراف گگردد.

سرهنگ گودرزی اظهار کرد: همانطور که می دانید مکالمات بین الملل باید به وسیله مراکز ارتباط بین الملل کشور مبدا و مقصد برقرار گردد و برقراری این ارتباطات از مبادی غیرقانونی و غیررسمی، ترمینیشن (از خارج به داخل) غیرمجاز و یا همان قاچاق مکالمات تلفنی نامیده می گردد.

وی گفت: افرادی که اقدام به قاچاق مکالمات تلفنی می نمایند با سوء استفاده از یارانه هایی که دولت به مکالمات تلفنی شهروندان اختصاص می دهد اقدام به ترانزیت (برقراری) ارتباطات سایر کشورها به وسیله ایران و یا به داخل ایران می نمایند. بنابراین به جای این که ارتباطات دیگر کشورها به طور مستقیم به مقصد ارسال گردد به ایران ارسال و به وسیله مراکز بین الملل ما به کشور مقصد ارسال می گردد بدین ترتیب از این یارانه به نفع دیگر کشورها استفاده می نمایند که این امر خسارت غیرقابل جبرانی را به اقتصاد کشورمان وارد می نماید .

سرهنگ گودرزی در انتها به شهروندان توصیه کرد: در صورتی که متوجه تغییرات محسوسی در مبلغ مندرج در قبض تلفن خود شدند مراتب را سریعا به شرکت ارتباطات زیر ساخت اعلام تا پس از آنالیز و تایید، در صورت لزوم برای آنالیز بیشتر به پلیس فتا ارسال گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "قاچاقچی مکالمات تلفنی در تهران دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاچاقچی مکالمات تلفنی در تهران دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید