فارس من، آموزش مجازی بی نقص نیست، بهترین انتخاب در شرایط فعلی است

به گزارش وبلاگ پنجره، در شرایط کرونا، چند دانشگاه آلمانی به دلیل افزایش یکباره تقاضا برای آموزش مجازی و پر شدن ظرفیت ها، درخواست چند کلاس از راه دور از دانشگاه های ایران را داشتند که این ظرفیت در اختیار آنها قرار گرفت.

فارس من، آموزش مجازی بی نقص نیست، بهترین انتخاب در شرایط فعلی است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پنجره، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من درخواست کرده اند که کلاس های مجازی دانشگاه ها لغو شود. و علت این درخواست را نبود زیرساخت های آموزش مجازی کافی در سطح کشور عنوان کرده اند.

همچنین سوژه دیگری هم در این رابطه با عنوان نارضایتی مردم و دانشجویان از آموزش فضای مجازی در روزهای کرونایی به ثبت رسیده است.علاوه بر این سوژه دیگری نیز با عنوان کلاسهای مجازی دانشگاه ها را لغو کنید توسط دانشجویان ثبت شده است.

علی اکبر صفوی رئیس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پنجره، درباره نارضایتی ها از نبود زیرساخت های آموزش مجازی کافی، اظهارداشت: می پذیریم که نقص هایی در آموزش مجازی وجود دارد، دانشگاه ها در کیفیت ارائه آموزش مجازی متفاوت هستند و حتی دانشجوها و اساتید در کیفیت اینترنت شرایط های متفاوتی دارند اما با توجه به همه شرایط موجود، فعلا آموزش مجازی بهترین انتخاب است.

وی گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که با شرایط اضطراری پیش آمده از شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، دانشگاه های ما در مدت زمان بسیار کوتاهی توانستند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و در مدت 2 ماه روز گذشته زیرساخت های آموزش مجازی به میزان زیادی افزایش یافت که در نتیجه هم اکنون 86 درصد دانشجویان تحت پوشش آموزش الکترونیکی قرار گرفته اند که کار بسیار ارزشمندی است. رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این شرایط فقط برای ایران نیست؛ برای مثال وقتی تعداد زیادی از کاربران با هم به یک شبکه متصل می شوند به یکباره سرعت اینترنت و شبکه کند می شود یا وقتی تعداد استفاده کنندگان از یک شبکه به یکباره به میزان زیادی افزایش می یابد سیستم جواب گوی افزایش تقاضا نیست و باید ظرفیت ها را افزایش داد.

وقتی دانشگاه آلمانی از دانشگاه ایرانی لینک کلاس آنلاین می گیرد

وی ادامه داد: در آلمان هم همین رخ داد و چند دانشگاه آلمان که با آنها در تماس هستم با ما تماس گرفتند و درخواست ارائه چند کلاس مجازی از راه دور را داشتند. آنها اعلام کردند به این دلیل که همه دانشجویان برای آموزش الکترونیکی مراجعه کرده اند تمام ظرفیت پر شده است و از ما خواستند لینکی برای کلاس مجازی در اختیار آنان قرار دهیم و ما این کار را کردیم.

صفوی گفت: به این معنا که روی همان سروری که در اختیار داریم لینکی تعریف کنیم و هر دانشجو هم روی همان لینک از راه دور به کلاس متصل شود. این لینک را در اختیار آنان قرار دادیم و بیش از یک ماه هم از آن استفاده کردند.

در این باره ببینید:

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، آموزش مجازی بی نقص نیست، بهترین انتخاب در شرایط فعلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، آموزش مجازی بی نقص نیست، بهترین انتخاب در شرایط فعلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید