ضرورت مانع زدایی از راستا اختراعات دانش آموزان نخبه

به گزارش وبلاگ پنجره، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت دانش آموزان نخبه نباید با هزینه خود یا والدین اختراع انجام دهند ولی در سیر اداری با موانع مختلف روبرو شوند.

ضرورت مانع زدایی از راستا اختراعات دانش آموزان نخبه

رضا حاجی پور در گفت وگو با پانا درباره توسعه علوم دانش بنیان در بستر مدارس، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه دانش بنیان، طرحی از کمیسیون بیرون آمد و در مراحل رسیدگی دولت و کمیسیون صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم وارد شدند. قبل از شروع سال 1401 این طرح در کمیسیون و در صحن علنی نیز تصویب و یک چتر حمایتی برای دانش آموزان و دانشجویان نخبه ما شد.

وی افزود: امروز دوستانی که در مراکز رشد زحمت می کشیدند، احساس آرامش می نمایند. در مجلس این رخ داد و بلافاصله شعار سال نیز همین در نظر گرفته شد.

حاجی پور ادامه داد: 4هزار میلیارد در کمیسیون تلفیق برای حوزه دانش بنیان و حمایت از نخبگان علمی برای جلوگیری از فرار مغزها تصویب شد. حتی برای اشخاصی که از کشور خارج شده اند نیز طبق این قانون مشوق هایی برای بازگشت آنها در نظر گرفته می گردد. اگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختراعات این اشخاص را تایید کند، هزینه هایی هم که به وسیله مخترع انجام شده، در مراحل اولیه به صورت بلاعوض در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت. بنابراین در این حوزه اتفاقات خوبی را شاهد بودیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در سال های آینده نیز بودجه خوبی را برای حمایت از توسعه دانش بنیان شاهد خواهیم بود، گفت: قوانین خوبی داریم و امروز عزم دولت را برای اجرای آن و باز کردن فضا می طلبد. دانش آموزان نخبه ما نباید با هزینه خود یا والدین اختراع انجام دهند و در سیر اداری با موانع مختلف روبرو شوند. مانع زدایی ها باید در عمل، خود را نشان دهد.

نماینده مردم آمل در مجلس اظهار کرد: آقای محمودزاده طرحی را درباره پیش دبستانی ها مطرح کردند تا به صورت موردی آنالیز گردد. نظر رئیس مجلس این بود که این طرح تلفیق گردد و یک طرح نهایی آنالیز گردد. نظر کمیته آموزش کمیسیون آموزش مجلس این بود که برون سپاری ها، پیش دبستانی ها، حق التدریسی ها، نهضتی ها و غیر انتفاعی ها همه اینها به صورت تجمیعی طرحی برای آن تعریف گردد که این کار انجام شد و جهت طبیعی خود را طی خواهد نمود.

وی اضافه نمود: ما امروز در وزارت آموزش و پرورش حدود 200 هزار نفر نیرو داریم که ساماندهی نشده اند. تجمیع و ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش و اجرای رتبه بندی مدنظر واقع شده است. در کوشش هستیم که اتفاق نظر در کمیسیون و صحن علنی مجلس ایجاد گردد و این فرایند سرعت بگیرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ضرورت مانع زدایی از راستا اختراعات دانش آموزان نخبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت مانع زدایی از راستا اختراعات دانش آموزان نخبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید