زلزله ترکیه، معادل 500 بمب اتمی انرژی آزاد کرد ، تکذیب فوران احتمالی آتشفشان

به گزارش وبلاگ پنجره، اداره حوادث و شرایط اضطراری ترکیه تاکید نمود که انرژی ناشی از زمین لرزه اخیر جنوب این کشور، معادل انفجار صدها بمب اتمی بوده است.

زلزله ترکیه، معادل 500 بمب اتمی انرژی آزاد کرد ، تکذیب فوران احتمالی آتشفشان

به گزارش وبلاگ پنجره، شفقنا به نقل از رسانه های خبری عرب زبان نوشت: اداره حوادث و شرایط اضطراری ترکیه (آفاد) ظهر امروز (شنبه) در رابطه با دو زمین لرزه مرگبار و ویرانگر دوشنبه گذشته در جنوب این کشور گفت که زمین لرزه نخست به بزرگی 7.7 ریشتر، 65 ثانیه طول کشیده و مدت زمان زمین لرزه دوم به بزرگی 7.6 ریشتر نیز، 45 ثانیه بوده و در نتیجه، با وقوع آنها، منطقه زلزله زده در مجموع نزدیک به دو دقیقه به شدت لرزیده است.

آفاد ضمن اعلام این که انرژی آزاد شده از زمین لرزه 7.7 ریشتری اخیر معادل انفجار 500 بمب اتمی بوده، از استقرار هزار و 300 تیم در منطقه ها زلزله زده ترکیه برای ارزیابی زیان های ناشی از آن خبر داده و از همه شهروندان این کشور درخواست کرد که راهی منطقه ها مذکور نشوند.

اداره حوادث و شرایط اضطراری ترکیه ضمن تکذیب گزارش های حاکی از فوران احتمالی آتشفشان پس از زمین لرزه اخیر جنوب این کشور، خاطر نشان ساخت: در منطقه زلزله زده هیچ گونه جریان گدازه یا خاکستر آتشفشانی و بعلاوه جریان نفت و گاز را ملاحظه نکردیم.

آفاد بعلاوه از ثبت بیش از دو هزار پس لرزه از زمان وقوع زمین لرزه 7.7 ریشتری در سحرگاه دوشنبه گذشته تا به امروز خبر داده و تاکید نمود که پس لرزه های ناشی از آن همچنان ادامه دارد و شدت آنها بین چهار تا پنج ریشتر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "زلزله ترکیه، معادل 500 بمب اتمی انرژی آزاد کرد ، تکذیب فوران احتمالی آتشفشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله ترکیه، معادل 500 بمب اتمی انرژی آزاد کرد ، تکذیب فوران احتمالی آتشفشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید