درمان های خانگی مسمومیت غذایی

به گزارش وبلاگ پنجره، هر ساله حدود 76 میلیون مورد مسمومیت غذایی در ایالات متحده گزارش می گردد. پس از یک روز تعطیل، مهمانی و یا در حین مسافرت، شایع ترین بیماری که از آن رنج می برید، مسمومیت غذایی است. در این مقاله چند داروی خانگی

درمان های خانگی مسمومیت غذایی

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

هر ساله حدود 76 میلیون مورد مسمومیت غذایی در ایالات متحده گزارش می گردد. پس از یک روز تعطیل، مهمانی و یا در حین مسافرت، شایع ترین بیماری که از آن رنج می برید، مسمومیت غذایی است. در این مقاله چند داروی خانگی آورده شده است که به خلاص شدن از شر این مشکل یاری می نمایند.

مسمومیت غذایی بیماری ای است که بر اثر مصرف مواد غذایی آلوده، خام، و یا مانده ایجاد می گردد. بیش از 250 بیماری به وسیله مصرف مواد غذایی منتقل می شوند. علائم آن شامل استفراغ، تهوع، اسهال، گرفتگی های عضله معده، تب و کم آبی می گردد. مشکل اینجاست که این علائم تنها ساعت ها پس از خوردن مواد غذایی آلوده آغاز به نشان دادن خود می نمایند؛ بنابراین گاهی اوقات، ممکن است مهار آنها دشوارتر از خود بیماری باشد. به منظور جلوگیری از پیچیده تر شدن مشکل، این علائم بایستی بلافاصله برطرف و بیماری درمان گردد. در ادامه به چند درمان خانگی اشاره شده است که می توانند برای مقابله با این بیماری مفید باشند.

یکی از راه های خوبی که ایجاد استفراغ می کند، نوشیدن کوکا کولا است. اجازه دهید گاز آن رفته و هر یک ساعت دو لیوان بزرگ از آن بنوشید، و آنگاه آب بنوشید. این کار را برای مدتی تکرار کنید. این روش نخستین بار به وسیله سربازان در بریتانیا بکار برده شد.

به منظور حفظ انرژی، توصیه می گردد استراحت مطلق داشته باشید، به این علت که بدن شما به آن برای التیام خود احتیاج دارد.

نوشیدن قدری مخلوط آب گرم و آب لیمو به آرام ساختن معده شما یاری خواهد نمود.

کمی چای سیاه همراه با نان تست سوخته مصرف کنید. بجای نوشیدن چای معمولی، از چای های گیاهی، زنجبیل، زیره و یا چای سبز بنوشید.

از خوردن مواد غذایی تند، ادویه ای و چرب بپرهیزید.

میوه و سبزیجات سبز مصرف کنید.

حتی دارچین درمان خوبی برای مسمومیت غذایی به شمار میرود. می توانید آن را یا در چای خود مصرف کنید و یا کمی پودر دارچین را با آب جوش مخلوط نمایید و 2 تا 3 مرتبه در روز بنوشید.

دانه انیس مصرف کنید؛ به این علت که موجب کاهش اسیدیته معده می گردد. از فلفل تا زمانی که بهتر نشده اید دوری کنید.

از مصرف شیر، قهوه، و کشیدن سیگار خودداری کنید. به این علت که شرایط را بدتر می نمایند.

چنانچه حالت تهوع دارید، رژیم غذایی خود را به سوپ و مایعات محدود سازید.

کمی زنجبیل را رنده نموده، و با مقداری عسل مصرف کنید (مادر بزرگ تان باید در این مورد به شما گفته باشد). بعلاوه می توانید کمی آب زنجبیل را با آب لیمو نوشیده تا تسکین فوری از استفراغ فراهم گردد.

جهت برطرف حالت تهوع، یک میخک را بین دندان های خود نگه دارید.

کمی پودر جوز هندی بو داده شده را خورده، و پس از آن آب گرم بنوشید. بعلاوه می توانید ماست خانگی را به همراه 2 تا 3 برگ ریحان درون آن مصرف کنید.

مخلوطی از 1 قاشق چایخوری صمغ خوراکی را با نصف قاشق چایخوری پودر جوز هندی، 1 قاشق چایخوری پودر هل و 2 قاشق چایخوری شکر را تهیه نموده و آنها را به شکل پودر آسیاب کنید. این پودر را هر دو ساعت به دو ساعت میل کنید.

یک پاپایای خام را برداشته، آن را رنده نموده و یا به قطعات کوچک خرد کنید؛ آن را درون 1 تا 2 لیوان آب بریزید. این مخلوط را جوشانده، آب آن کشیده شده و 2 تا 3 مرتبه در روز مصرف کنید.

به علت داشتن اسهال و استفراغ، آب بدن شما کم می گردد، بنابراین به خاطر داشته باشید که تا حد امکان آب بدن خود را با نوشیدن مایعات حفظ کنید.

به منظور جایگزینی الکترولیت از دست رفته بدن، نوشیدنی های ورزشی و یا آب غنی شده مصرف نمایید. بستنی یخی و آب میوه یخی گزینه های خوبی می توانند به حساب آیند.

هنگام مسمومیت اندازه پتاسیم بدن بطور قابل توجهی کاهش می یابد؛ این امر به نوبه خود می تواند خطر جانی به همراه داشته باشد. به همین علت موز مصرف کنید به این علت که منبع خوبی از پتاسیم می باشد.

از مصرف مسکن جهت برطرف درد معده خودداری کنید. در عوض، کیسه آبگرم و یا بطری آب گرم را روی معده خود گذاشته تا درد فروکش کند.

10 تا 15 دانه زیره سبز و شنبلیله را از هر کدام پودر نموده و آن را با آب مخلوط نموده و بنوشید. این کار موجب تسکین درد شکم و استفراغ می گردد.

پس از آنکه بهتر شدید، بلافاصله غذاهای سنگین مصرف نکنید؛ از مواد غذایی تند، پرادویه و سرخ شده و الکل دوری کنید. خوردن سوپ انتخاب خوبی خواهد بود؛ به این علت که خوشمزه و هضم آن آسان است.

برترین درمان ممکنه برای مسمومیت غذایی پیشگیری است. در صورت امکان، از خوردن فست فود حذر کنید. مواد غذایی تازه و به خوبی پخته شده مصرف کنید. همواره روی غذا را بپوشانید، و پیش از خوردن آن را گرم کنید. دستان خود را به طور مرتب بشویید. روغنی که در ماهی تابه مانده است را مجدداً استفاده نکنید. هر روز پس از بیدار شدن، مقداری آب گرم همراه با آب لیمو مصرف کنید؛ این کار موجب سم زدایی از بدن خواهد شد.منبع: راسخون

به "درمان های خانگی مسمومیت غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی مسمومیت غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید