خبرنگاران صندوق پژوهش و فناوری خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش وبلاگ پنجره، بیرجند - خبرنگاران -صندوق پژوهش و فناوری خراسان جنوبی و 2 مرکز رشد در شهرستان های طبس و فردوس با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار افتتاح شد.

خبرنگاران صندوق پژوهش و فناوری خراسان جنوبی افتتاح شد

رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی روز دوشنبه در این آیین گفت: هدف از افتتاح صندوق پژوهش و فناوری با هدف حمایت از اکوسیستم های کارآفرینی است.

محمد علی ناصری اضافه نمود: با افتتاح این صندوق که مجوز بانک مرکزی را نیز دارد، پرداخت تسهیلات به افراد با ایده های نو و فناورانه شروع شد.

وی گفت: این صندوق که با مشارکت پارک علم و فناوری استان و دانشگاه های بیرجند، صنعتی و علوم پزشکی و سرمایه 51 درصدی بخش خصوصی ایجاد شده در محل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مستقر است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی یادآور شد: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برای راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان جنوبی، 29 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

وی تاکید نمود: زیرساخت های استقرار شرکت های فناوری در استان فراهم است که در این زمینه استاندار خراسان جنوبی هم حمایت های خوبی از پارک علم و فناوری داشته است.

ناصری ادامه داد: توانایی مناسبی داریم که حمایت لازم از شرکت های فناور در استان انجام گردد.

وی با بیان اینکه شرکت های فناور در حال حاضر در 15 عنوان از پارک علم و فناوری مشاوره دریافت می نمایند اظهار امیدواری کرد: با جهش اعتباری در امسال شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

در این نشست همچنین با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار خراسان جنوبی مراکز رشد در شهرستان های فردوس و طبس نیز به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

بازدید از نمایشگاه فناوری از دیگر برنامه های معاون رییس جمهوری در پارک علم و فناوری استان بود.

تاکید بر حل مسائل واگذاری سوله مجاور مرکز رشد فردوس و تملک مرکز رشد قاین از دیگر مباحث مطرح شده در این آیین بود.

معاون رییس جمهوری همچنین برای برطرف مسائل شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد این دو شهرستان قول مساعد داد.

سورنا ستاری که امروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد، با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مرکز نوآوری و شتاب دهی و مرکز اشتغال زایی و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، مرکز رشد و تیم های مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری بازدید کرد.

همچنین در ادامه این برنامه ها ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناور فردوس و مرکز نوآوری طبس به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و شرکت در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش فراوری از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به خراسان جنوبی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران صندوق پژوهش و فناوری خراسان جنوبی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صندوق پژوهش و فناوری خراسان جنوبی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید