جواد نکونام: سبک کارم کپیِ کی روش نیست، تمرینات بلاژویچ را یادداشت می کردم

به گزارش وبلاگ پنجره، جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان شب گذشته با غلبه بر پرسپولیس قهرمان سوپر جام فوتبال ایران شد

جواد نکونام: سبک کارم کپیِ کی روش نیست، تمرینات بلاژویچ را یادداشت می کردم

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ پنجره، جواد نکونام درباره قهرمانی در سوپرجام با شکست پرسپولیس و بعلاوه قهرمانی در جام حذفی با غلبه بر استقلال به برنامه سلام صبح بخیر گفت: در فوتبال کاری به نام تیم حریف ندارید و باید به پیروزیت برسید. یک بازی است و باید تمام توانتان را بگذارید تا پیروز شوید. اینکه استقلال یا پرسپولیس و تیم های دیگر باشند، قابل احترام هستند. به مردم خوزستان و باشگاه فولاد بابت قهرمانی سوپرجام تبریک می گویم چون لیاقتش را داشتند. کمترین لیاقت ما گرفتن این جام بود.

سرمربی تیم فولاد خوزستان درباره اینکه در تیم ملی ایران شاگرد اول کارلوس کی روش بوده و از تمرینات او یادداشت برداری می نموده است، تاکید نمود:

اینکه از کی روش الگوبرداری نموده ام کاملاً درست است ولی اینکه از او کپی نموده باشم، نه این طور نیست. من با خیلی از مربیان کار نموده ام. از زولا هم که در تیم العربی که شاگردش بودم کار یاد گرفته ام. خیلی از نکات را از زمان کاماچو (سرمربی پیشین اوساسونا) یاد گرفته ام. آن موقع که بازی می کردم علاقه داشتم و تمرینات را یادداشت می کردم.

نکونام ادامه داد: خدا حسین فرکی را حفظ کند. سالی که در تیم ملی شاگرد بلاژویچ بودم آقای فرکی به من گفت تمرینات بلاژویچ را یادداشت کن. از آن موقع آغاز به نوشتن کردم. آن موقع 19 سالم بود. شاید از هر 10 تمرین، شکل یک تمرین را می کشیدم ولی هرچه جلوتر آمدم علاقه ام بیشتر شد. از سال 2010 که اولین مدرک مربیگری گرفتم علاقه ام بیشتر شد.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم اوساسونا اسپانیا را هم دارد، گفت: حتی تمرین یک فصل کامل اوساسونا را با تاریخ هر روز دارم. آن موقع نمی دانستم چه اتفاقی می افتد و فقط می دانستم باید کوشش کنم. تازه اول راه است و چهار سال مربیگری نموده ام. فقط دوست دارم مثل دوران بازیگری پیروز باشم. نکته ای که برای همه مربیان مهم است این است که کار نمایند و زحمت بکشند و در خاتمه باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

نکونام درباره بازی دیروز با پرسپولیس و اعتراض پرسپولیسی ها به قضاوت اکبریان داور مسابقه گفت: گل پرسپولیس که آفساید بود. بحث گل نبود و دوستان من در پرسپولیس به گل اعتراضی نداشتند. به اکبریان داور بازی به خاطر قضاوت های خوبش در این سال ها تبریک می گویم. به او و همکارانش خسته نباشید می گویم.

سرمربی فولاد در انتها با اشاره به کارت های زیادی که اکبریان به دو تیم نشان داد، گفت: بازی حساسیت خاصی برای دو تیم داشت. طبیعی است این اتفاقات رخ بدهد. اکبریان یک میزان زود از کارت استفاده می کرد. در فرودگاه هم با تیم پرسپولیس بودیم و اعتقاد داشتیم داور زود از کارت استفاده می کرد وگرنه اتفاقی نبود که بخواهد کارت بدهد. در کل مشکل خاصی نبود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جواد نکونام: سبک کارم کپیِ کی روش نیست، تمرینات بلاژویچ را یادداشت می کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواد نکونام: سبک کارم کپیِ کی روش نیست، تمرینات بلاژویچ را یادداشت می کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید