جاماندگان کنکور 1402 هم می توانند انتخاب رشته نمایند ، نحوه و شرایط انتخاب رشته برای کسانی که در کنکور شرکت نکرده اند

به گزارش وبلاگ پنجره، معاون سازمان سنجش درخصوص امکان انتخاب رشته برای افرادی که در کنکور ثبت نام نکرده یا در جلسه آزمون حاضر نبوده اند شرح داد.

جاماندگان کنکور 1402 هم می توانند انتخاب رشته نمایند ، نحوه و شرایط انتخاب رشته برای کسانی که در کنکور شرکت نکرده اند

به گزارش وبلاگ پنجره، در دفترچه انتخاب رشته برای کنکور 1402 دو نوع رشته مشخص شده است: رشته های با آزمون و رشته های بر اساس سوابق تحصیلی.

به گزارش وبلاگ پنجره، علی صدر معاون اجرایی آزمون های سازمان سنجش گفت: افرادی که براساس کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته شدند می توانند از میان رشته های با آزمون و براساس سوابق تحصیلی انتخاب نمایند و افرادی که مجاز به انتخاب رشته نشدند فقط باید از میان رشته های براساس سوابق تحصیلی انتخاب نمایند.

معاون اجرایی آزمون های سازمان سنجش تاکید نمود: هیچ داوطلبی پشت در دانشگاه نمی ماند.

رشته های بدون آزمون آن دسته از رشته هایی را شامل می گردد که پذیرش آنها براساس سوابق تحصیلی یعنی نمرات دوران دبیرستان است.

سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش از روز سه شنبه 31 مرداد 1402 در سایت این سازمان با هدف هدایت و یاری به داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 (برای رشته های با آزمون و رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی) در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون اجرایی آزمون های سازمان سنجش در کنکور سال جاری با سه گروه داوطلب روبه رو هستیم.

گروه نخست شامل افرادی است که در کنکور ثبت نام نکرده اند اما تا 4 شهریور 1402 می توانند با مراجعه به سازمان سنجش، از میان رشته های براساس سوابق تحصیلی، رشته مورد نظر خودشان را انتخاب نمایند.

گروه دوم داوطلبانی هستند که در کنکور شرکت کردند و مجاز به انتخاب رشته هستند، این افراد می توانند از میان رشته های با آزمون و بدون آزمون انتخاب نمایند.

گروه سوم داوطلبانی هستند که در کنکور ثبت نام کردند اما در جلسه آزمون غایب بودند. این گروه دیگر نیازی به ثبت نام ندارند و می توانند از میان رشته های براساس سوابق تحصیلی اقدام به انتخاب رشته نمایند.

طبق اعلام مسئولان سازمان سنجش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته هایی که صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گردد، 335 هزار و 745 نفر است.

بعلاوه 180 هزار نفر نیز می توانند در رشته هایی که بر اساس آزمون معیین شده، پذیرش شوند.

در کنکور سال جاری در نوبت دوم (تیرماه) یک میلیون و 110 هزار نفر در کنکور شرکت کردند که تفکیک آن به توضیح زیر است:

42 درصد داوطلبان کنکور تیرماه سال جاری (508 هزار نفر) در گروه تجربی

31.5 درصد داوطلبان (380 هزار نفر) در گروه انسانی

12 درصد (149 هزار نفر) در گروه ریاضی

8.6 درصد (100 هزار نفر) در گروه زبان

5 درصد (66 هزار نفر) در گروه هنر

بعضی دانشگاه ها و رشته هایی که پذیرش آنها براساس سوابق تحصیلی است، عبارتند از:

دانشگاه شاهد تهران: علوم و مهندسی باغبانی. علوم و مهندسی خاک. مهندسی فراوری و ژنتیک گیاهی. مهندسی گیاه پزشکی.

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله: کاردانی بهداشت حرفه ای. کاردانی بهداشت محیط.

دانشگاه رازی کرمانشاه: آمار. ریاضیات و کاربردها. فیزیک. مهندسی پلیمر. علوم و مهندسی آب. مهندسی مکانیک بیوسیستم. زیست شناسی جانوری. زیست شناسی گیاهی. علوم و مهندسی باغبانی. علوم و مهندسی جنگل. علوم و مهندسی خاک. مهندسی گیاه پزشکی. علوم و مهندسی جنگل و ...

منبع: همشهری آنلاین

به "جاماندگان کنکور 1402 هم می توانند انتخاب رشته نمایند ، نحوه و شرایط انتخاب رشته برای کسانی که در کنکور شرکت نکرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاماندگان کنکور 1402 هم می توانند انتخاب رشته نمایند ، نحوه و شرایط انتخاب رشته برای کسانی که در کنکور شرکت نکرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید