انویدیا ابر رایانه مخصوص هوش مصنوعی مولد می سازد

به گزارش وبلاگ پنجره به نقل از انگجت، جن سونگ هوانگ، مدیر ارشد اجرایی انویدیا طی رویداد کامپوتکس محصولات مختلفی را معرفی و جزئیاتی درباره ابر رایانه DGX شرکت اظهار داشت. با توجه به مسیر این صنعت، جای تعجبی ندارد DGX GH200 به طور کلی برای یاری به توسعه مدل های هوش مصنوعی مولد به وسیله شرکت ها ساخته می گردد.

انویدیا ابر رایانه مخصوص هوش مصنوعی مولد می سازد

ابر رایانه مذکور یک سیستم سوییچ NVLink است که ابرتراشه های 256 GH200 Grace Hopper را وادار می نماید مانند یک GPU واحد عمل نمایند. به گفته انویدیا چنین مشخصاتی سبب می گردد رایانه DGX GH200 بتواند عملکردی یک اگزا فلاپی ارائه کند و 133 ترابایت حافظه اشتراکی داشته باشد. این شرکت مدعی است حافظه ابر رایانه مذکور 500 بار بیشتر از حافظه ای است که در یک سیستم DGX A100وجود دارد.

برای مقایسه می توان به این نکته اشاره نمود که در صدر لیست 500 ابررایانه برتر، ابزار فرانتیر در آزمایشگاه ملی اوک ریج در استان تنسی آمریکا واقع شده است که مشهور است در مقیاس اگزا فعالیت می نماید و عملکرد آن به 1.2 اگزافلاپ رسیده است.

در حقیقت انویدیا ادعا می نماید مشغول توسعه ابر رایانه ای است که می تواند در کنار قدرتمندترین سیستم های روی زمین قرار گیرد. این شرکت مدعی است ساختار DGX GH200 می تواند نسبت به نسل قبلی ابررایانه ها 10 بار پهنای باند وسیع تری ارائه کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انویدیا ابر رایانه مخصوص هوش مصنوعی مولد می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انویدیا ابر رایانه مخصوص هوش مصنوعی مولد می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید