انواع نرده راه پله بر اساس متریال کاربردی

به گزارش وبلاگ پنجره، از دیرباز پله ها نقش ارتباطی بین طبقات ساختمان را به عهده دارند و برای رفت و آمد بین طبقات طراحی و اجرا میشوند. پله ها المانی کاربردی در فضای ساختمان به شمار میروند که امروزه به عنوان عاملی موثر در زیبایی طراحی داخلی توسط طراحان و معماران شناخته شده است. پله ها در شکل ها و انواع متفاوتی در بازار موجود هستند و با توجه به سلیقه افراد طبق دکوراسیون های مورد نظر انتخاب و در ساختمان اجرا میشوند.

انواع نرده راه پله بر اساس متریال کاربردی

راه پله های دوبلکس از بخش داخلی خانه ارتباط بین طبقات را فراهم میکنند. در طراحی نرده راه پله های دوبلکس برای خانه های آپارتمانی یا ویلایی از متریال های مختلفی استفاده میشود. نرده راه پله را میتوان تنها با یک متریال, دو متریال و یا تلفیقی از چند متریال طراحی و اجرا نمود. انتخاب متریال با توجه به نوع دکوراسیون داخلی انتخاب میشود و توسط طراحان و معماران ساختمانی برای فضای مورد نظر طراحی میشود.

از بین تمام متریال های قابل استفاده در طراحی نرده راه پله, چوب از پرطرفدارترین متریالی است که به دلیل بافت طبیعی و زیبایی که دارد همواره طرفداران زیادی را در حوزه طراحی داخلی به خود جذب کرده است. راه پله و نرده های آن را میتوان تماما از جنس چوب انتخاب نمود. استفاده از چوب به به دلیل دوام و استحکام بالا, طول عمر راه پله را بالا میبرد و علاوه بر آن زیبایی بی نظیری به فضای خانه شما میبخشد.

استفاده از فلز در ساخت نرده برای راه پله چوبی نیز به جذابیت دکوراسیون خانه می افزاید. در طراحی داخلی مدرن از فلز ساده و بدون تزیین در ترکیب با نرده چوبی استفاده میشود اما در سبک کلاسیک نرده های فلزی با تزیین و انحنای بیشتری در کنار راه پله چوبی به کار میرود.

در طراحی نرده راه پله چوبی میتوان از شیشه نیز استفاده نمود. شیشه به دلیل پوشش یکدست و یکپارچه ای که دارد احتمال سقوط اجسام را کاهش میدهد. زمانی که از شیشه در ترکیب با نرده چوبی استفاده میشود. قطعات شیشه باید در صفحات و اندازه های تعیین برش داده و نصب شوند به نحوی که احتمال شکستن و ترک خوردن آن پایین باشد.

راه پله های دوبلکس ساختمان را میتوان با ترکیبی از شیشه, چوب و فلز طراحی و اجرا نمود. ترکیب این سه متریال در عین سادگی نمایی زیبا به دکوراسیون مدرن خانه های امروزی میدهد.

راه پله شیشه ای از دیگر نمونه های راه پله است که با تلفیقی از شیشه و فلز طراحی و ساخته میشود. استفاده از پله های کریستالی با نرده های استیل به فضای خانه جلوه ای مدرن و شیک میبخشد. در طراحی این نوع راه پله از شیشه سکوریت نشکن و مقاوم با ایمنی بالا استفاده میشود. شیشه های سکوریت در رنگ های متفاوت با توجه به سلیقه افراد و نوع نیاز در این راه پله ها مورد استفاده قرار میگیرد. در اجرای راه پله های شیشه ای میتوان از متریال های دیگری مانند چوب, استیل و آلومینیوم در قالب نرده استفاده کرد.

استفاده از متریال فلز در ساخت نرده های راه پله اگر با طراحی خاص همراه باشد نمایی زیبا و جذاب به دکوراسیون خانه میبخشد. این نوع نرده نمایی کلاسیک به راه پله میدهد و به دلیل ظاهر ظریفی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

منبع: ساختمانچی

به "انواع نرده راه پله بر اساس متریال کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع نرده راه پله بر اساس متریال کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید