آقایان با این روش صورت خود را راحت تر اصلاح نمایند

به گزارش وبلاگ پنجره، اگر تصور می کنید که ستون های زیبایی روزنامه ها و مجلات تنها مخصوص خانم هاست باید بدانید که سخت در اشتباهید. زیبایی و رسیدگی به سلامت پوست و مو برای همه ما نه تنها لازم بلکه لازم است.

آقایان با این روش صورت خود را راحت تر اصلاح نمایند

اینکه چه معنی دارد مرد کرم بزند یا مراقب زیبایی و شادابی پوست خود باشد؟ از باورهای قدیمی و البته منسوخ است که باید تغییر کند. بعلاوه این تصور که پوست آقایان حساسیت های پوست خانم ها را ندارد پس احتیاجی به مراقبت هم ندارد نیز کاملا اشتباه است. واقعیت اینست که مردها نیز باید روزانه زمانی را برای مراقبت از پوستشان اختصاص دهند. با ما همراه باشید تا 11 روش مراقبت از پوست در مردان را برایتان بازگو کنیم.

تفاوت های پوست مردان و زنان

پوست مردها به علت ویژگی های خاص خود احتیاج به مراقبت های ویژه ای دارد. پوست آقایان در مقایسه با پوست خانم ها ضخیم تر بوده و کلاژن بیشتری نیز دارد. این تفاوت ها ناشی از ترشح هورمون مردانه تستوسترون است. این هورمون باعث می گردد که ترشح سبوم یا همان چربی پوست و بعلاوه مقدار عرق خیلی بیشتر از خانم ها باشد.

صورت خود را با زمین کشاورزی اشتباه نگیرید

برخی از مردان هر روز صورتشان را اصلاح می نمایند و به علت کمبود وقت، بیشتر آنها از ریش تراش های برقی استفاده می نمایند. بسیاری از مردان تصور می نمایند اصلاح صورت کار بسیار ساده ای است که باید در عرض چند دقیقه تمامش کرد اما باید بدانید که برای انجام یک اصلاح خوب و با دقت به پنج الی 10 دقیقه زمان احتیاج دارید. اگر از آن دسته افراد هستید که از سوزش یا حساسیت های بعد از اصلاح دل خوشی ندارند باید بگوییم که اثرات نامطلوب بعد از اصلاح همواره یک امر قطعی نیست. شما با اندکی مراقبت، دقت در اصلاح و استفاده از افترشیوهای مناسب، اصلاح و در عین حال حس خوبی خواهید داشت.

در گام اول توصیه می کنیم بعد از دوش اصلاح کنید. زیرا زمانی که ریش مرطوب است نرم تر شده و راحت تر تراشیده می گردد.

به حرکت دستتان توجه کنید؛ این حرکت باید کاملا آرام و با ملایمت باشد. ریش تراش را در جهت موافق رویش موها حرکت دهید نه در جهت عکس آن.

ابتدا موهای نرم تر را اصلاح کنید یعنی موهای روی گونه ها و گردن و سپس موهای خشن تر را که معمولا دور لب ها و روی چانه می رویند.

کرم یا خمیر قبل از اصلاح و افترشیو مناسب یادتان نرود

برخی از آقایان بعد از اصلاح فقط از افترشیو استفاده می نمایند اما بد نیست بدانید که باید قبل از اصلاح نیز از کرم یا خمیر بهره ببرید. مواد مناسب که باید قبل از اصلاح مصرف کنید به صورت کرم، موس، ژل و یا ژل هایی که در تماس با آب به موس تبدیل می شوند در بازار وجود دارند. این مواد پوست و موهای زائد را برای تراشیدن آماده می نمایند زیرا استفاده از این محصول ها باعث می گردد موها به سرعت نرم و صاف شده و راحت تر تراشیده شوند.

در واقع آنها باعث می شوند که لبه تیغ ریش تراش راحت تر روی صورت بلغزد و اصلاح به آسانی انجام گردد. بعلاوه بیشتر محصولات قبل از اصلاح حاوی مواد نرم نماینده و مرطوب نماینده هستند که به پوستتان احساس نرمی و راحتی می بخشند. در سرانجام بد نیست یادآوری کنیم که محصولات قبل از اصلاح به راحتی با آب ولرم یا سرد شسته می شوند.

بعد از اصلاح نیز نباید پوست را به حال خود بگذارید. توصیه می گردد که بعد از اصلاح از افترشیو یا همان محصولات بعد از اصلاح بهره ببرید. افترشیوها سوزش یا خارش و تحریک های بعد از اصلاح را تسکین می دهند. اگر هنگام اصلاح جراحت یا خراش کوچکی روی صورتتان ایجاد شده باشد افترشیو جای زخم را بهبود می بخشد. در حالت کلی استفاده از محصولات بعد از اصلاح پوست صورت را خنک نموده و باعث طراوت و نرمی پوست می گردد؛ به طوری که این احساس تمام روز با شما می ماند.

راز داشتن چهره ای بانشاط

از آنجا که پوست آقایان از پوست خانم ها چرب تر است، جوش های ریز و جوش های سرسیاه بیشتری در پوست آنها دیده می گردد. از این گذشته گاهی اوقات موهای ریش، زیر جلد پوست می رویند و این امر باعث به وجود آمدن عفونت های جزیی می گردد. برای همین ضروری است که هفته ای یک یا دو بار از ماسک های پاک نماینده پوست بهره ببرید. پاکسازی پوست باعث می گردد که سبوم مازاد زدوده گردد، منافذ پوست بسته و موهای زائد فرو رفته در پوست جدا شوند و سلول های مرده از بین بروند. در نتیجه شما پوستی زیبا، صاف و روشن خواهید داشت.

همواره از کرم مرطوب نماینده بهره ببرید. اگر پوست خشکی دارید که در طول روز پوسته پوسته نیز می گردد، روزانه چند بار پوستتان را از طریق کرم های نرم و مرطوب نماینده چرب کنید.

برخی از کرم های مخصوص آقایان رنگ پوست را خوش آب و رنگ می نمایند، خط و خطوط ایجاد شده به خاطر خستگی را از بین برده و باعث می شوند که در طول روز چهره مردان حالت شادابی خود را حفظ کند.

با چین و چروک های پوست مبارزه کنید

احتیاجی به گفتن ندارد که گذر زمان علامت خود را روی پوست آقایان نیز به جا می گذارد. اگرچه اولین خطوط به چهره آقایان جذابیت خاصی می دهد اما پدید آمدن چین و چروک های بیشتر اصلا جالب نیست. پوست مردان ضخیم تر بوده و نسبت به پوست خانم ها دارای کلاژن بیشتری است و همین امر باعث می گردد که پوست مردانه روند پیری را زودتر طی کند؛ یعنی اینکه حول و حوش چهل سالگی چین و چروک بیشتری داشته باشد. در این سن پوست، قوام و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و چین و چروک های عمیق تری شکل می گیرد.

پس دست روی دست نگذارید تا پوستتان پیر گردد. قبل از رسیدن به این مرحله روزانه از کرم های مرطوب نماینده و ضدچروک مناسب پوست خود بهره ببرید. متخصصان پوست و مو فقط برای خانم ها نیستند؛ بنابراین سری به آنها بزنید تا مراقبت ها و کرم های مناسب و لازم را برایتان تجویز نمایند.

نکاتی سودمند برای نوجوانان و جوانان

اگر نوجوانان و جوانان دوست ندارند پوستشان در دوران سالمندی پر از لکه های قهوه ای رنگ گردد، توصیه می کنیم حتما از ضدآفتاب ها استفاده نمایند. ترکیباتی از رتینوئیدها وجود دارند که از ترکیبات ویتامین A هستند و مشاهده شده که استفاده از این ترکیبات، تغییرات مربوط به روند پیری را کند یا حتی به حالت قبل از تغییرات برمی گرداند.

البته ورزش منظم، رژیم غذایی مناسب حاوی میوه ها و سبزجات تازه و دوری از مصرف سیگار از جمله نکاتی است که با رعایت آنها در دوران جوانی می توانید پوستی شاداب در دوران سالمندی داشته باشید.

منبع: همشهری آنلاین

به "آقایان با این روش صورت خود را راحت تر اصلاح نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقایان با این روش صورت خود را راحت تر اصلاح نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید