48 مکانی که پیش از مرگ باید دید (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ پنجره، هتل های افسانه ای، تفرجگاه های دیدنی یا گردشگاه های شگفت انگیز؛ هر چه نامش را بگذاریم، این 48 جاذبه دیدنی را باید پیش از مرگ دید. با خبرنگاران همراه باشید تا 48 هتل افسانه ای از این دست را به دیدن بنشینیم.

48 مکانی که پیش از مرگ باید دید (قسمت اول)

از آن دوران خیلی دور که سقف مسافر آسمان پر ستاره شب باشد، دیگر رنگی باقی نمانده، به گفتن ضرورت نمی یابد که گردشگران دنیای امروز، بخشی از رضایت سفر خود را با کیفیت محل اقامت خود می سنجند.

اقامت در هتلی خوب می تواند مجالی باشد تا سفر شما را غرق در شگفتی کند، چنانکه از دیگر نقش سکه که بنگریم، هتلی بد در بهشت هم، طعم راحتی نمی دهد. از مقدمه که بگذریم، چشم هامان را بسته ایم و تصور می کنیم سفر به بهترین هتل ها در بهترین مکان ها، کارهایی هست که قبل از مرگ انجام دهیم و افسانه های مدرنی که در یابیم. با وبلاگ پنجره همراه باشید تا 48 هتل افسانه ای از این دست را به تماشا بنشینیم.

1- تفرجگاه لادِرا (Ladera Resort, St. Lucia) در سنت لوسیا

شاید اینجا بهترین نقطه برای گردش شما در حوزه کارائیب باشد که ترکیبی از بهترین طراحی، تجمل و مکانی ایده آل است. این اقامتگاه امکاناتی چون اسپا دارد و به راحتی می تواند شما را از یک نیمکت به داخل استخر بکشاند.

2- گردشگاه مانتا (Manta Resort,Tanzania) در تانزانیا

آیا تا به حال دوست داشتید که به طبقه پایین اتاق خود بروید، پرده ها را کنار بزنید و به ماهی ها خیره شوید؟ آیا فکر می کنید چنین چیزی بتواند به واقعیت تبدیل گردد؟ خب مجبورید دور ساحل اتراق کنید؟ اگر پاسخ هر دو سؤال را مثبت اعلام نموده اید (مثل من) پس عکس های مانتاریسورت احتمالاً انگیزه ای می گردد که جزیره پمبا تانزانیا را در فهرست جاهای تماشای خود قرار دهید.

اگر در پی مکانی هستید که در آن از پله های اتاقتان به داخل دریا بروید، از پنجره اتاقتان دسته های ماهی را تماشا کنید و حتی کل گردشگاه تان در زیر آب باشد، با تماشا این تصاویر، تفرجگاه مانتا در جزیره پِمبای تانزانیا را به فهرست مقاصد سفرهای بعدی خود اضافه خواهید کرد.

3- اِشِر کلیف (Äscher Cliff) در سوئیس

چیزی بیشتر از یک مسافرخانه با سوییت های لوکس، گریزی که دقیقاً به سمت صخره Ebelalp دارد باعث می گردد که عزم خود را جزم کنید و به شمال کوه های آلپ سفر کنید. چشم انداز اینجا از بهترین چشم میزانای کوهستان های سوئیس شما را تا رسیدن به کوه های سوئیس شارژ و سرپا نگه می دارد.

4- جیرافه مانور (Giraffe Manor) در کنیا

این تصاویر با فتوشاپ ایجاد نشده اند. در جیرافه مانور که در حومه شهر نایروبی قرار گرفته است، پرورش زرافه انجام می گردد و در حین صبحانه می توانید از مصاحبت با این حیوانات زیبا لذت ببرید. این زرافه ها پبرای پرورش و نگهداری در این محل ساکن شده اند که تماشای آنها می تواند به عنوان بخشی از برنامه صبحانه شما گنجانده گردد.

5- هتل کاکسلاتانن (Kakslauttanen) در فنلاند

اگر تا به حال نام این مکان به گوشتان خورده باشد، احتمالاً زمان زیادی در اینترنت در خصوص آن جستجو و تحقیق نموده اید یا پس احتمالاً زمان خیلی کمی را در اینترنت می گذرانید. این هتل با اتاقک های شیشه ای به شکل خانه اسکیموها، تجربه زمستان را در محیطی گرم برای تان فراهم می نماید. شما می توانید در عین حال که از زیبایی جنگل های برفی و زمستان فوق العاده لذت می برید، در اتاقی خصوصی و گرم و نرم استراحت کنید؛ با کلبه های شیشه ای اسکیموها که نمای داخلی چوبی دارند.

می توانید چشم انداز زیبای یک جنگل یخ زده و چشم انداز باورنکردنی از شفق زمستانی را در حالی تماشا کنید که به طور همزمان در حباب شیشه ای گرم و نرم خود دراز کشیده اید. این هتل به شما یک زمستان منحصربه فرد پیشنهاد می دهد.

6- باغ های معلق اوبود (Ubud Hanging Gardens, Bali) در بالی

بخشی از این باغ ها هتل بوتیک، بخش دیگر استخر بی کران، بخش دیگر جنگلی انبوه و بخش دیگر شاهکار معماری است که همگی آنها با هم تفرجگاهی بی نظیر را به وجود می آورند. هم هتلی لوکس، هم یک استخر بی نهایت بزرگ و هم جنگل Payangan، همراه با یک شاهکار معماری برای خوردن یک نوشیدنی صبحگاهی. اگرچه اوبود به خاطر ویلاهای درختی اش معروف است اما این هتل همه جایزه های مربوط به بهترین استخرهای دنیا را از آن خود می نماید (اتفاقا این استخر جوایزی هم برده است).

7- هتل یخی (Jukasjarvi) در سوئد

گذراندن وقت در هتل یخی مانند زندگی در یک بنای هنری است که البته بسیار سرد است. اگرچه امکانات یخی فقط یک فصل از سال در دسترس هستند، این هتل امکانات گرم و فعالیت های تابستانی مثل تجربیات هنری با یخ، ماجراجویی در حیات وحش اطراف در زیر آفتاب را نیز ارائه می دهد. در ابتدای فهرست هتل هایی که باید بروم، هتل یخی بر فراز آسمان هنر می درخشد. یک هنر بسیار سرد. با وجود اینکه سازه های یخی تنها یک فصل از سال ایجاد می شوند، این هتل همواره به میهمانان خود فضایی گرم برای فعالیت های تابستانی و امکان خلق آثار هنری با یخ را فراهم می نماید؛ همراه با ماجراجویی هایی در اطرافش که در زیر نور خورشید نیمه شب خود دارد.

8- تفرجگاه جزیره کاکائو (Cocoa Island Resort) در مالدیو

جزیره کاکائو که فاصله اش با فرودگاه اصلی مالدیو فقط 40 دقیقه است، بیش از 33 سوئیت بر روی آب دارد که همگی نزدیک ساحل استوایی با شن های سفید قرار دارند، همراه با دو آب گرم خصوصی که برای معالجه استفاده می گردد.

9- لویسابا استار بدز (Loisaba Star Beds) در کنیا

دو نوع تختخواب ستاره ای در حیات وحش کنیا وجود دارد. یکی تخت های کیکوبو هستند که در بالای دریاچه ای قرار دارند و تخت های دیگر کویجا نام دارند که در بالای رودخانه اِواسو نگیرو (Ewaso Ngiro) قرار گرفته اند. هر کدام از این تختخواب ها دارای چرخ هایی هستند که قابلیت بیرون آمدن از سرپناه را دارند (هر کدام از این استراحتگاه ها شامل Mukokoteni هستند.)

کنیا به خاطر حیات وحشش معروف است و اگر علاقه دارید جانوران وحشی مختلف را ببینید، نباید چنین مکانی را از دست بدهید. کنیا به حیات وحش خود مشهور است پس هنگامی که اوقات خود را در بیرون می گذرانید از این موجودات شگفت انگیز زیاد خواهید دید.

10- برج العرب در دبی

این هتل یکی از بلندترین هتل های دنیا است که در جزیره ای ساخت انسان، با 300 متر ارتفاع ساخته شده و با پلی خصوصی، به جزیره اصلی متصل شده است. داخل این برج 202 اتاق دو طبقه وجود دارد که بزرگ ترین شان 780 متر مربع مساحت دارد و دوازدهمین سوئیت گران قیمت در دنیا محسوب می گردد.

11- هتل درختی در سوئد

اتاق های این هتل درختی در طراحی های کابین شکل، آشیانه پرنده، مکعب، مخروطی آبی رنگ، سفینه فضایی، سونای درختی و سنجاقکی وجود دارد. هرچند نامگذاری های تحت الفظی برای اتاق ها به کار برده می گردد؛ اما معماری و ساخت هتل درختی می تواند یک تجربه منحصربه فرد در زندگی در جنگل های سوئد به شمار رود.

12- هتل مارکز دریسکال (Marques de Riscal) در اسپانیا

این هتل لوکس که به وسیله معماری به نام فرانک گهری (Frank Gehry) ساخته شده، در قلب اسپانیا و در شهر Elciegi شهر السیِگو که قدمتش به قرون وسطی می رسد، قرار گرفته است. هتل مارکز دریسکال (Marques de Riscal) با داشتن آشپزخانه Basque-Riojan به خاطر غذاهای خاصش معروف است. بعلاوه یک کتابخانه در پشت بام هتل هست که چشم انداز ای از حومه شهر به سبک اسپانیایی دارد که از آنجا می توان حومه شهر را تماشا کرد.

13- اقامتگاه جزیره دِدون (Dedon Island)، فیلیپین

طبق آنچه که در سایت این مکان آمده است، سازندگان این اقامتگاه، (جزیره ددون) را به عنوان گونه ای آزمایشگاه در نظر گرفته اند تا بتوانند آزمایشاتی در زمینه طراحی خارجی، کشاورزی ارگانیک و پایداری در آن انجام دهند.

14- فیندا هوم استد (Phinda Homestead) در آفریقای جنوبی

این کلبه کوچک و لوکس در میزان خانوادگی ساخته شده است و در اطراف شما هیچ کس، جز جانوران وحشی و کارکنان این اقامتگاه حضور ندارد.

15- کاخ امارات (Emirates Palace) ابوظبی

این هتل به وسیله گروه کمپینسکی مدیریت می گردد، دارای مقر فرود هلیکوپتر و یک تفرجگاه ساحلی خصوصی است. این هتل هفت ستاره، دومین هتل گران قیمتی است که تا به حال ساخته شده است. برای رفتن به این کاخ می توانید از زیردریایی یا هلی کوپتر خصوصی بهره ببرید.

16- هتل کنراد (Conrad) مالدیو

خانه هایی که کفپوششان شیشه ای است و اتاق هایی که زیر آب قرار گرفته اند، یک تجربه فوق العاده برای هر کس خواهد بود. هتل مالدیو را باید رؤیایی دانست. برای رسیدن به این هتل باید جهت 30 دقیقه ای را با هواپیمای دریایی خصوصی طی کنید. اما به محض رسیدن از شما با پنیرهای خوشمزه و نوشیدنی پذیرایی می گردد در حالی که کوسه ها، دلفین ها، لاک پشت های دریایی و صخره های مرجانی فوق العاده شما را محاصره نموده اند.

منبع: کجارو / matadornetwork.com

به "48 مکانی که پیش از مرگ باید دید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "48 مکانی که پیش از مرگ باید دید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید