پروژه مرکز جامع انتقال خون پرند کلنگ زنی شد

به گزارش وبلاگ پنجره، پروژه 15 هکتاری مرکز جامع انتقال خون پرند که زمین آن با مشارکت شهرداری و شرکت عمران شهر نو پرند تامین شده است، کلنگ زنی شد.

پروژه مرکز جامع انتقال خون پرند کلنگ زنی شد

مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مدیرعامل، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر پرند در تخصیص زمین 15 هکتاری این مجتمع از خیری که مسئولیت ساخت بنای 13 هزار و 500 متر مربعی این بنا را بر عهده گرفته و خواسته است گمنام بماند تقدیر و تشکر کرد.

جمالی با اشاره به گستردگی استان تهران و مسائل پخش خون از مرکز وصال به کل استان و مراکز شهرستان ها گفت: احتیاج های ناگهانی، ترافیک بین شهری و امکان تصادفات پیوسته زنجیره حمل خون را تهدید می نماید.

وی اضافه نمود: در اسلامشهر و بهارستان هیچ مرکز انتقال خونی وجود ندارد و مرکز رباط کریم نیز در شأن اهدا کنندگان نیست؛ بنابراین اگر امکان احداث مرکز اهدا در نزدیکی مراکز شهرستان های تهران فراهم گردد، نه تنها مشکل توزیع استانی خون را حل می نماید بلکه روزانه بیش از 500 واحد خون به آمار اهدای استان می افزاید.

جمالی گفت: مرکزی که امروز کلنگ زنی می گردد، تامین فرآورده، آزمایشات، نگهداری و پخش خون را نیز عهده دار خواهد شد. بعلاوه برطرف مسائل حمل و نقل خون و ترافیک نعمت بزرگی خواهد بود.

وی با اشاره به بخش های دیگری که در این مجتمع پیش بینی شده اند، گفت: موسسه علمی تحقیقاتی، آمفی تئاتر، سوئیت های رفاهی، سالن چند منظوره برای اجلاس و سمینار های آموزشی بین المللی بزرگ مناسب جهت میهمانان خارجی، سردخانه مرکزی برای ذخایر پلاسما و احداث انبار استراتژیک برای نگهداری اقلام و تجهیزات مورد احتیاج مثل کیت و کیسه در شرایط استاندارد از بخش های دیگر این مجتمع هستند.

جمالی تاکید نمود: این مرکز بزرگترین و مهمترین مرکز آموزشی و خدماتی انتقال خون خواهد شد و امیدواریم با حمایت خیرین و مسئولین منطقه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد تا هرچه زودتر سلامت مردم منطقه تامین گردد.

سید محمدهادی ایازی، رئیس مجمع خیرین انتقال خون نیز در این مراسم یاری مردم را راه گشای توسعه زیر ساخت های فرهنگی و سلامتی کشور دانست و اضافه نمود: علاوه بر مشارکت مردم و خیرین، عمل به مسئولیت اجتماعی در بنگاه های مالی و شهرداری و دستگاه های دولتی نیز دراین زمینه تاثیر بسزایی دارد.

حمیدرضا الهیاری، شهردار پرند ضمن اشاره به اهمیت موقعیت مکانی و امکان جذب جمعیت در آینده نزدیک در شهر پرند گفت: ما با شعار پرند، شهر خانواده محور، به توسعه زیر ساخت های آموزش و سلامت و فرهنگ این شهر یاری خواهیم کرد.

حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمعیت 500 هزار نفری شهر پرند گفت: سرریز جمعیت شهر تهران با گرانی مسکن به این منطقه وارد می گردد و آینده این شهر رو به توسعه است. وجود چنین مرکز انتقال خونی در این منطقه بسیار لازم است.

وی اضافه نمود: ما در تمامی مراحل ساخت تا بهره برداری این پروژه با تمام تلاشمان در کنار سازمان انتقال خون خواهیم بود و یاری خواهیم کرد تا این طرح به ثمر بنشیند.

وبلاگ پنجره علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پروژه مرکز جامع انتقال خون پرند کلنگ زنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه مرکز جامع انتقال خون پرند کلنگ زنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید