ممنوعیت بازدید از منطقه گردشگری گلستان کوه خوانسار تا انتها اردیبهشت

به گزارش وبلاگ پنجره، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوانسار از ادامه طرح ممنوعیت بازدید گردشگران از منطقه نمونه گردشگری گلستان کوه تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

ممنوعیت بازدید از منطقه گردشگری گلستان کوه خوانسار تا انتها اردیبهشت

به گزارش وبلاگ پنجره به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، علی جوزی امروز یکشنبه 21 اردیبهشت ماه 99 با اعلام این خبر، گفت: با شیوع بیماری کرونا در منطقه شمال غرب استان، بازدید و استقرار گردشگران و دوستداران طبیعت در منطقه طبیعی و گردشگری گلستان کوه خوانسار از اسفندماه سال گذشته ممنوع شد.

او اضافه نمود: با توجه به اینکه این منطقه یکی از مناطق منحصر به فرد طبیعی در کشور است که انواع لاله های واژگون حنایی، لاله بیشه زار، لاله آتشی و همچنین لاله کوهی و گیاه معروف گزانگبین (ماده اولیه تولید شیرینی گز طبیعی) در آن می روید، با هماهنگی فرمانداری و اداره منابع طبیعی شهرستان، تصمیم گرفته شد تا به منظور تجدید حیات این گیاهان در اردیبهشت ماه امسال و همزمان با رویش لاله های واژگون، این منطقه زیبای طبیعی همچنان بسته بماند، تا ضمن حفاظت از سلامت گردشگران، به بهبود شرایط طبیعت منطقه نیز یاری رسانی شود.

منطقه طبیعی گلستان کوه خوانسار در دامنه کوه گلستان کوه از کوهپایه های سلسله جبال زاگرس و در 15 کیلومتری جنوب شهرستان خوانسار در محور گردشگری شمال غرب استان اصفهان واقع شده است.

همه ساله و در اردیبهشت ماه همزمان با رویش گل های زیبای واژگون در این منطقه هزاران نفر از گردشگران طبیعت گرد به این منطقه سفر می کنند.

منبع: میراث آریا

به "ممنوعیت بازدید از منطقه گردشگری گلستان کوه خوانسار تا انتها اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت بازدید از منطقه گردشگری گلستان کوه خوانسار تا انتها اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید