مسائل سفر و راهکارهای مقابله با آن ها (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ پنجره، اگر در سفرهایتان با مسائلی نظیر لغو شدن بلیط هواپیما یا عدم پذیرش در هتل رو به رو شده اید، این مقاله شما را با نحوه برخورد با این مسائل آشنا می نماید.

مسائل سفر و راهکارهای مقابله با آن ها (قسمت اول)

مسائل سفر، منحصر به ماه های نوامبر و دسامبر (ماه های آخر سال میلادی) نیستند. اما در زمان تعطیلات، جمعیت زیاد مسافران و آب و هوای بد دست به دست هم می ­دهند تا باعث ایجاد مسائل زیاد و مکرر شوند. بیشتر اوقات ما نمی ­توانیم هیچ کاری برای جلوگیری از این مسائل انجام دهیم، اما چگونگی برخورد با آن ها می­ تواند از خراب شدن تعطیلات ما به وسیله شرکت­ های هواپیمایی جلوگیری کند.

اولین و مهم ترین قانون در مدیریت مسائل سفر این است که با مسئولین امور مشتریان و عوامل فروش بلیط بسیار خوب و مودبانه برخورد کنیم. آن ها می توانند به شما یاری نمایند سفرتان به خوبی پیش برود. علاوه بر خوب بودن، شما باید با حقوق خود و قوانین و شیوه کار شرکت ­ها آشنا شوی،د چون در این حالت، در زمان ­هایی که اوضاع به خوبی پیش نمی ­رود، به آنچه حق شما است دست می یابید. در این مقاله، با چگونگی مدیریت مسائلی که ممکن است در سفر با آن ها روبه رو شوید، از پروازهای لغو شده تا از دست رفتن رزرواسیون هتل آشنا می شوید.

کنسل شدن پرواز به علت بدی آب و هوا

خبر خوب اینکه زمانی که پرواز شما به علت بدی آب­ وهوا لغو گردد، شرکت­ های هواپیمایی برای اولین پرواز بعدی به مقصد برایتان رزرو بلیط را انجام خواهند داد. ولی خبر بد این است که گاهی ممکن است برای رزرو بلیط نو در صف ­­های بسیار طولانی معطل شوید. اما شما مجبور به انجام این کار نیستید.

با استفاده از تکنولوژی مدرن شما می­ توانید به صورت آنلاین پروازتان را رزرو کنید یا حتی از اپلیکیشن شرکت هواپیمایی بهره ببرید. در صورت دسترسی به تلفن می­ توانید با بخش خدمات مشتریان شرکت هواپیمایی برای رزرو بلیط تماس بگیرید. ممکن است مدتی پشت خط بمانید، ولی حداقل می­ توانید در این مدت وقت تان را در یک کافی­ شاپ در فرودگاه بگذرانید.

حتی اگر شرکت های هواپیمایی مجددا برای شما بلیط تهیه نمایند، ولی مسئول محل اقامت شما در شب نیستند. بنابراین توقع یک اتاق در یک هتل نداشته باشید و چنین چیزی را درخواست نکنید. شما یا باید جای مناسبی برای خودتان پیدا کنید یا مثلا کف فرودگاه بخوابید. شاید بتوانید به دوستان تان تلفن کنید و در خصوص محل مناسب برای گذران وقت سوال کنید. این موضوع شامل همه مواردی می گردد که به گفته شرکت­ های هواپیمایی خارج از کنترل آن ها هستند.

پروازهایی که خود شرکت های هواپیمایی کنسل می نمایند

البته کنسل شدن پروازها همواره به شرایط بد آب و ­هوایی بستگی ندارد. گاهی اوقات ممکن است به ­علت مسائل استراحت خدمه پرواز، مسائل مکانیکی، دستشویی­ های گرفته شده هواپیما و خیلی دلایل دیگر شرکت­ های هواپیمایی تصمیم بگیرند که پرواز را کنسل نمایند.

در چنین حالت هایی، فرایند تهیه بلیط مثل شرایط بدی آب­ و ­هوا است. شرکت هواپیمایی مجددا برای شما بدون دریافت هزینه بلیط رزرو می­ کند، اما خودتان باید اوضاع را نظارت کنید تا از رزرو بلیط مطمئن شوید.

هیچ قانونی مبنی بر اینکه شرکت­ های هواپیمایی باید در چنین موقعیت ­هایی برای شما جا فراهم نمایند، وجود ندارد، اما خیلی از آن ها بر مبنای خدمات مشتریان این کار را انجام می­ دهند. البته ممکن است فورا این موضوع را به شما اطلاع ندهند و برای گرفتن هتل احتیاج به ایستادن در صف­ های طولانی رزرو بلیط باشد. شما بعلاوه می ­توانید از مسئول گیت خودتان یا از یک مسئول بلیط فروشی در این مورد سوال کنید. اگر به خوبی و درست بپرسید، احتمالا آن ها به شما یاری خواهند کرد.

پروازهای کنسل شده و احتمال از دست دادن پرواز بعدی

اجتناب از گرفتن بلیط پروازهای اتصالی به هم (کانکت) در طول تعطیلات از هر زمان دیگری در سال مهم­ تر است. چون ده­ ها هزار نفر مسافر دیگر هم در فرودگاه های دیگر کوشش می­ نمایند که مثل شما بلیط پرواز بعدی شان را رزرو نمایند. بعلاوه با برنامه شلوغ روزهای تعطیلات، احتمال کمی وجود دارد که شرکت­ های هواپیمایی، هواپیمایی را به عنوان جایگزین برای پروازهای اتصالی کنسل شده، نگه داشته باشند.

خبر خوب اینکه در چنین موقعیت­ هایی شرکت هواپیمایی معمولا به صورت اتوماتیک حتی بدون احتیاج به تماس تلفنی اولین پرواز بعدی را به مقصد برای شما رزرو می­ کند. اگرچه، اگر خودتان بخواهید اقدام کنید، با یک تلفن می ­توانید به محض اطلاع از تاخیر، بدون هیچ هزینه ای پرواز بعدی خود را تغییر دهید.

اگر اولین پرواز بعدی به مقصد روز بعد باشد، همان دستورالعمل قبلی در خصوص هتل اجرا می­ گردد. اگر کنسل شدن پرواز به خاطر شرایط آب و ­هوا باشد، خودتان باید به فکر هتل و محل سکونت باشید و اگر شرکت هواپیمایی باعث ایجاد این مشکل باشد، آن ها باید جایی برای شما در نظر بگیرند، هر چند در این رابطه مجبور نیستند.

گم شدن چمدان ها

زمانی که شرکت هواپیمایی چمدان شما را گم کند، حق­ و حقوق شما از آنچه تصور می­ کنید، بیشتر است. اما برای اینکه از آن ها خسارت بگیرید، باید فرم درخواست پر کنید. به دفتر بار شرکت هواپیمایی بروید و یک شماره پیگیری از آنجا دریافت کنید. به این وسیله می توانید شرایط چمدان­ ها و درخواست خسارت را آنالیز کنید.

شرکت هواپیمایی باید قانونا خسارتی را که به علت گم شدن چمدان تان به شما وارد شده، در حد معقول جبران کند. کلمه کلیدی در اینجا حد معقول است. بنابراین انتظار نداشته باشید که به جای یک چمدان یک کمد پر از لباس دریافت کنید. همه رسیدها را نگهداری کنید و سریعا شکایت خود را تنظیم کنید. خیلی از شرکت های هواپیمایی محدودیت یک هفته ای برای این منظور در نظر می گیرند.

منبع: کجارو / matadornetwork.com

به "مسائل سفر و راهکارهای مقابله با آن ها (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل سفر و راهکارهای مقابله با آن ها (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید