فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن

به گزارش وبلاگ پنجره، فرودگاه کانسای ژاپن را بهتر بشناسید

فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن (Kansai International Airport)، از حیث اهمیت به عنوان دومین فرودگاه مهم ژاپن به شمار میرود. این فرودگاه مدرن بر روی جزیره ای مصنوعی در خلیج ازاکای ژاپن و در فاصله 38 کیلومتری جنوب غربی از فرودگاه ازاکا قرار گرفته است. هدف اصلی از تاسیس این فرودگاه این بوده است که بار ترافیکی فرودگاه بین المللی ازاکا کاهش پیدا کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم فرودگاه بین المللی کانسای را بهتر بشناسیم.

فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن

اطلاعات کلی

فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن در جزیره ای مصنوعی بر روی آب ساخته شده است و یکی از شاهکار های مهندسی در دنیا به شمار میرود. در سال نزدیک به 14 میلیون نفر مسافر از این فرودگاه بین المللی به نقاط مختلفی در دنیا سفر می نمایند. معماری و ساخت این فرودگاه بسیار زیبا و بی نظیر است و ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما در سفر به ژاپن، یکی از برای یکی ازسفرهای خود حتما از این فرودگاه استفاده کنید و از زیبایی های این فرودگاه دیدن فرمایید. فاصله این فرودگاه به شهر کانسای 35 کیلومتر است و برای رفتن به آن می توانید از مترو، اتوبوس و یا تاکسی های کرایه ای استفاده کنید. روزانه بیش از 100هزار مسافر به وسیله این فرودگاه، جابه جا می شوند. از جمله ایر لاین های مسافری که به این فرودگاه پرواز دارند می توان به: ایرآسیا ایکس، ایر کانادا روژ، آسیانا ایرلاینز و از ایرلاین های باربری می توان از: ایر هنگ کنگ و کاتای پاسیفیک نام برد.

نام فرودگاه: Kansai International Airport

کد یاتا: KIX

کد ایکائو: RJBB

وب سایت فرودگاه بین المللی کانسای: www.kansai-airport.or.jp

تاریخچه ساخت فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن

در سطر بالا کمی به این مسئله اشاره کردیم که فرودگاه کانسای برای کمک به فرودگاه ازاکا ساخته شد اما دقیقا داستان از چه قرار است؟ ما به شما می گوییم. در واقع زمین فرودگاه در اصل یک جزیره 504 هکتاری بوده است که به شهر ساحلی کوبه ژاپن متصل می شده است. فرودگاه ازاکا در نزدیکی حومه بسیار پر جمعیت شهرهای ایتامی و تویوناکای ژاپن احداث شده و از آن جا که در همسایگی این فرودگاه، ساختمان های بلندی قرار گرفته بوده است، برای توسعه این فرودگاه راهی وجود نداشت و این هواپیما دچار ترافیک هوایی شده بود. برای ساخت فرودگاه کانسای ژاپن، آن هم بر روی جزیره ای مصنوعی در وسط دریا که طولی برابر با 4 کیلومتر و عرضی 2/5 کیلومتر را به عنوان راه حلی برای مشکل فرودگاه ازاکا پیشنهاد کردند. پس از انجام کارهای اولیه طراحی و پس از تایید طرح تاسیس فرودگاه کانسای ژاپن، پروژه احداث این فرودگاه در سال 1987 میلادی شروع شد. برای ساخت این فرودگاه، در حدود 48 هزار بلوک از جنس سنگ و بتن در عمق داخلی دریا، به صورت عمودی نصب گشت.

علاوه بر این بلوک های داخلی، سه کوه مصنوعی نیز برای دفن 21 میلیون مترمکعب زباله در دریا حفر گشت. برای ساخت یک لایه در دریا که 30 متر پهنا دارد، 10 هزار کارگر در طی زمانی بالغ بر10 میلیون ساعت کاری و در مدت 3 سال، با استفاده از 80 فروند کشتی، این لایه را در دریا ایجاد کردند. همچنین پلی که رابط بین فرودگاه و جزیره اصلی است، 3 کیلومتر طول دارد و تنها راه ارتباطی نیز محسوب می شود. بالاخره در سال 1994 این فرودگاه تاسیس و اولین پرواز خود را انجام داد. هزینه کلی ساخت این فرودگاه مدرن مبلغی بالغ برحدود 20 بیلیون دلار در نهایت برآورد شد که شامل: هزینه های احیای زمین، دو باند فرودگاهی در فرودگاه، پایانه مسافری و تسهیلات رفاهی برای تمامی مسافران را شامل می شود. البته به این علت که خاک این منطقه دچار سستی بود، علاوه بر هزینه ای ساخت فرودگاه و جزیره مصنوعی شد، بخشی هم صرف هزینه مقاوم سازی خاک این خلیج برای احداث فرودگاه کانسای شد. مسئله سستی خاک محل احداث این فرودگاه از آن جایی شروع می شود که در این منطقه به علت رانش زمین و سستی خاک ،خطری بسیار جدی امنیت فرودگاه کانسای را دچار مشکل می کرد.

بنابر این، کلیه تدابیر مخصوص و لازم در زمینه مهندسی ژئوتکنیکی و بستر شناسی محل مورد نظر برای اطمینان ازتامین امنیت پروژه ساخت این فرودگاه، مورد بحث و پیش بینی قرار گرفت. با این که در ابتدای شروع پروژه ساخت این فرودگاه ،مسائل و مخاطراتی که گاه تلخ و ناگوار بود وجود داشت، اما در نهایت فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن، یکی از موفقیت ها و شیوه های درست مهندسی ساخت فرودگاه در زمینه علم مهندسی به شمار می آید. به همین علت این فرودگاه در سال 2001 به عنوان یکی از شاهکار های مهندسی در تمامی دوران در دنیا انتخاب شد و جایزه های بیشماری از جمله ،جایزه مهندسی عمران کشورآمریکا را تصاحب کرد. تجربه های به دست آمده در طول ساخت این فرودگاه به حدی مورد توجه قرار گرفت که واقعا ازحیث ساخت و معماری این فرودگاه فنیعلت نیست که به این چشمگیری مورد توجه قرار گرفته. از تجربیات ساخت این فرودگاه در ساخت 3 فرودگاه بسیار مهم دیگر بر روی سازه ای از جزیره های مصنوعی به نام های: فرودگاه نیو کیتاکیوشو (New Kitakyushu)، فرودگاه کوب (Kobe) و فرودگاه بین المللی چوبو سنتریر (Chūbu Centrair) مورد استفاده مهندسین ساخت این فرودگاه ها، قرار گرفت.

امکانات ویژه

در این فرودگاه برای شما یک سری امکانات ویژه وجود دارد که شاید در بین فرودگاه های دیگر نایاب باشد. از جمله آن ها می توان به مواردی همچون مواردی که در ادامه می آوریم اشاره کرد:

  • چشم انداز ها طبیعی که در فصول گرم سال قابل استفاده هستند.
  • رستوران هایی که انواع غذاهای محلی و بین المللی را سرو می نمایند.
  • فروشگاه های بزرگ
  • پرداخت عوارض 17 دلاری که در ابتدای ورودتان به این فرودگاه از شما می گیرند، در واقع بلیت ورودی شما به یک نمایشگاه مدرن فناوری و پروازی را دریافت کرده اند.
  • مسافران این فرودگاه می توانند علوه بر استفاده از وسایل حمل و نقل معمول، از کشتی های تندرو که از کوبه در مدت زمانی کمتر از 30 دقیقه به این فرودگاه می رسند، استفاده نمایند. حتی از دورترین شهر ساحلی ژاپن یعنی تاکوشیما، می توان در مدت زمانی 80 دقیقه ای می توان به فرودگاه کانسای رسید.
منبع: الی گشت

به "فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید