فرانسه چهارشنبه میزبان اجلاسی بین المللی درباره لبنان است

به گزارش وبلاگ پنجره، دولت فرانسه که خودش با اعتراض و اعتصاب گسترده مردمی روبه روست، اظهار داشت برای تسریع در تشکیل دولت لبنان میزبان اجلاسی بین المللی است.

فرانسه چهارشنبه میزبان اجلاسی بین المللی درباره لبنان است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پنجره، وزارت امور خارجه فرانسه، امروز دوشنبه گفت که دو روز دیگر، میزبان اجلاسی بین المللی با موضوع لبنان است.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه فرانسه گزارش کرد، این اجلاس پس فردا چهارشنبه یازدهم دسامبر با هدف یاری به بیروت برای تسریع در تشکیل دولت لبنان برگزار خواهد شد تا این کشور بتواند اوضاع مالی خود را بهبود ببخشد.

اگنس ون در مول سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در ارتباط اینترنتی کوتاه روزانه (با وبلاگ پنجره) در این خصوص شرح داد: مطلوب ما این است که این اجلاس بتواند از جامعه بین الملل بخواهد که دولت مؤثر و معتبر [لبنان] سریع تر تشکیل گردد و تصمیمات لازم برای بهبود شرایط مالی را اتخاذ کند و به خواست مردم لبنان پاسخ دهد.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نیز امروز گزارش کرد که پاریس دعوتنامه رسمی برای لبنان برای حضور در اجلاس روز چهارشنبه ارسال نموده اما بیروت هنوز به این دعوت پاسخ نداده است.

طبق گزارش الشرق الاوسط، این دعوت خطاب به هانی شمیطلی مدیر کل وزارت خارجه ارسال شده و برونو فوشه سفیر فرانسه در بیروت نیز یک نسخه از آن را برای میشل عون رئیس جمهور و سعد الحریری نخست وزیر مستعفی فرستاده است.

منابعی در کابینه لبنان به این روزنامه گفته اند که اگر هیأتی از لبنان به فرانسه برود، به ریاست شمیطلی خواهد بود اما شرایطی که در لبنان پیش آمده، شاید سبب گردد که علی حسن خلیل وزیر دارایی دولت پیشبرد امور، در رأس هیأت اعزامی، به پاریس برود.

پاریس در حالی میزبان اجلاسی برای لبنان است که دولت فرانسه خودش با اعتراضات مردمی گسترده روبه روست. رسانه های فرانسوی امروز گزارش کردند که بخش حمل و نقل این کشور برای پنجمین روز متوالی شاهد اعتراض و اعتصاب کارکنان است و تردد در منطقه پاریس دچار آشفتگی شده است.

لبنان هم از بیست و پنجم مهرماه گذشته شاهد تظاهرات و اعتراضات خیابانی است. خواسته مردم بهبود اوضاع مالی و خدمات دولتی است. سعد الحریری نخست وزیر این کشور دو هفته پس از شروع اعتراضات استعفا کرد (جزئیات بیشتر).

این دومین استعفای سعد الحریری طی دو سال اخیر بود. وی در آبان ماه 1396 نیز یک هفته پس از سفری غیرمنتظره که به عربستان داشت، در شبکه العربیه ظاهر شد و با بیان سخنان تندی علیه ایران و حزب الله، گفت که استعفا نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "فرانسه چهارشنبه میزبان اجلاسی بین المللی درباره لبنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه چهارشنبه میزبان اجلاسی بین المللی درباره لبنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید