صدور کارت سفر ویژه بازنشستگان تا ماه آینده، پیگیری همسان سازی حقوق ها

به گزارش وبلاگ پنجره، با حضور نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و هیات همراه، مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان، روسا و مسئولین کانون های بازنشستگی، نشست هم اندیشی جهت ارتقای ارائه خدمات رفاهی، گردشگری، درمانی و بررسی مسائل، مطالبات و دغدغه های بازنشستگان این استان در محل سالن جلسات هتل جهانگردی سنندج برگزار شد.

صدور کارت سفر ویژه بازنشستگان تا ماه آینده، پیگیری همسان سازی حقوق ها

به گزارش ایسنا؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این جلسه هدف از برگزاری چنین نشست هایی را ایجاد همگرایی بین مجموعه دستگاه های اجرایی، صندوق بازنشستگی کشوری و مسئولان کانون های بازنشستگی برای برطرف برخی مسائل و ناهماهنگی ها برشمرد و بر لزوم تعامل و تشریک مساعی میان این مجموعه تاکید کرد.

ترکی با بیان اینکه کانون های بازنشستگی یکی از ارکان اصلی حوزه تصمیم سازی هستند ادامه داد: با همدلی از این ظرفیت استفاده می کنیم تا بتوانیم مسائل این قشر را احصاء و برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار نفر در سطح کشور تحت پوشش این صندوق هستند افزود: وظیفه ذاتی ما ارائه خدمات مناسب به این افراد است.

دغدغه صندوق بازنشستگان کشوری میراث پنج دهه گذشته است

وی مسائل و دغدغه صندوق بازنشستگان کشوری را میراث پنج دهه گذشته بیان نمود و گفت: چالش ها و مسائل کنونی محدود به چند سال نیست، بلکه در دهه های گذشته روی هم انباشت شده و حال به بحرانی برای صندوق تبدیل شده است، لذا به شکل عمیق و ریشه ای باید بررسی و برطرف شود.

ترکی بیان نمود: صندوق بازنشستگی کشوری دغدغه های زیادی دارد و باید با چاره اندیشی اساسی نظام بیمه ای و بیمه گری را اصلاح کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری فلسفه وجودی صندوق های بازنشستگی در سطح کشور را عمل به وظیفه اصلی شامل تامین معیشت، همسان سازی حقوق، مسائل رفاهی و بهداشت و درمان بازنشستگان برشمرد و افزود: با توجه به شرایط موجود خصوصا در استان های مرزی کشور همچون کردستان در حال پیگیری این مهم هستیم.

بازنشستگان باید سهامداران صندوق بازنشستگی شوند

به گفته وی، باید با استفاده از ایده های تازه، صندوق بازنشستگی را از بحث حاکمیتی خارج کرده و به امور سهامداری وارد کنیم تا بازنشستگان سهامداران صندوق باشند.

ترکی شرح داد: در بحث گردشگری با توجه به تناسب هر استان و ظرفیت های موجود، برنامه های تازهی داریم و مطابق با برنامه جهت تحقق اهداف معین شده گام برمی داریم.

پیگیر دستورالعمل همسان سازی حقوق برای اجرا هستیم

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی موضوع متناسب سازی حقوق را از مطالبات جدی بازنشستگان اعلام کرد و گفت: رقمی بالغ بر 9هزار میلیارد تومان در قانون بودجه 1401 برای این موضوع درنظر گرفته شده بود که دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد و ما در تلاشیم با نقد شدن این سهام، متناسب سازی را عملیاتی کنیم.

از مجموع 185 شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی فقط 17 شرکت سوددهی دارند!

ترکی با اشاره به اینکه 185 شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که به منظور ایجاد درآمد پایدار تاسیس شده اند، گفت: از این تعداد فقط 17 شرکت سوددهی دارند و برخی هزینه ها را جبران می کنند و مابقی هیچ منبع درآمدی برای صندوق ندارند.

صدور کارت سفر مخصوص بازنشستگان تا ماه آینده

وی با ذکر اینکه بزرگترین دغدغه امروز خانواده ها اشتغال بچه ها است شرح داد: در حال جمع آوری آمار بچه ها بیکار بازنشستگان هستیم و در شرکت ها، نهاد ها و موسسات زیرمجموعه خود اولویت را به اشتغال بچه ها بازنشسته داده ایم.

وی فراهم نمودن امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی برای این قشر و خانواده های آنان در راستای مشارکت اجتماعی و توسعه فعالیت های جامعه محور متناسب با نیاز ها را ضروری بیان نمود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری به صدور کارت سفر مخصوص بازنشستگان تا ماه آینده اشاره کرد و افزود: در این ارتباط نیز بازنشستگان می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده در قالب این کارت اعتباری از خدمات سفر بهره مند شوند.

ترکی با بیان اینکه تاسیس تعاونی ها مهمترین راهکار و اقدام مشارکتی برای تقویت درآمد بازنشستگان است، افزود: با توجه به پایین بودن حقوق بازنشستگان طبق شاخص ها با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری موجود دراستان ها، علاوه بر درآمدزایی می تواند اشتغال لازم را برای بچه ها بازنشستگان که از دغدغه مهم این قشر فهیم و مهم جامعه است فراهم کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان نمود: 270 هزار میلیارد تومان در سال به بازنشستگان پرداخت می شود که سرانه حدود 10 میلیون تومان است.

آغاز ارائه خدمات تازه جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ارائه خدمات تازه جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان کشوری در قالب طرح اختکمک خبر داد و گفت: ثبت نام اینترنتی از اول تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

ترکی ادامه داد: با درنظر گرفتن نیاز درمانی جامعه ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری، ما برای اولین بار در کنار طرح اصلی قرارداد جبران هزینه خسارت درمان که درحال اجرا است، طرح اختکمک را نیز اجرا می کنیم.

وی افزود: این طرح می تواند به حذف طرح های بیمه اکمل و یکپارچه سازی خدمات بیمه درمان در قالب یک طرح تازه کمک کند.

ترکی اذعان کرد: حذف محدودیت سقف پرداخت از همه خدمات بستری و اعمال جراحی، حذف محدودیت سقف پرداخت برای تأمین داروی بیماران خاص و حذف محدودیت سقف در برخی خدمات تشخیصی گران قیمت در هردو طرح اصلی و اختکمک ارائه شده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار، پرداخت هزینه خسارت درمان مربوط به خدمات دندانپزشکی و داروی بیماران غیرخاص نیز در طرح تازه اختکمک پیش بینی شده است.

ترکی شرح داد: سرانه سهم مشارکت مشمولین برای بهره مندی از طرح اختکمک مبلغ 205هزار تومان برای هر نفرمعین شده است.

در این جلسه روسای کانون های بازنشستگان کشوری استان کردستان با بیان مسائل و مطالبات خود از جمله معیشت، مسائل مرتبط با بیمه تکمیلی، حق منطقه ها جنگی، خدمات بیمه آتیه سازان حافظ، پرداخت وام های ضروری، صدور حکم رتبه بندی معلمان، اشتغال بچه ها، تتازه نظر در پرداخت عیدی به بازنشستگان، افزایش سنوات حقوقی بر اساس تورم، پرداخت معوقات، تخصیص اعتبار لازم برای تاسیس خانه امید، در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی برای بازنشستگان، از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خواستار حمایت جدی از بازنشستگان شدند.

در پایان با تأکید بر اجرای دقیق برخی موارد، پس از بحث، مصاحبه و طرح پیشنهاداتی از سوی حاضرین، تصمیمات لازم در راستای تحقق اهداف برگزاری جلسه اتخاذ شد و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن شنیدن مسائل بازنشستگان حاضر در جلسه دستور رسیدگی به مسائل مطرح شده بر اساس قوانین و دستورالعمل های موجود را صادر کرد.

منبع: فرارو

به "صدور کارت سفر ویژه بازنشستگان تا ماه آینده، پیگیری همسان سازی حقوق ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور کارت سفر ویژه بازنشستگان تا ماه آینده، پیگیری همسان سازی حقوق ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید