سوالات کنگره از رابرت اقتصادی درباره ایران

به گزارش وبلاگ پنجره، فارس نوشت: گروهی از قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا خواهان حضور رابرت اقتصادی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک جلسه استماع برای پاسخ به سئوال ها و شبهات نمایندگان کنگره درباره مذاکرات برطرف تحریم ها در وین شده اند.

سوالات کنگره از رابرت اقتصادی درباره ایران

پایگاه واشنگتن فری بیکن، از رسانه های نزدیک به جریان نومحافظه کار در آمریکا نوشته 9 قانونگذار حزب جمهوری خواه این درخواست را در قالب نامه ای که امروز آدینه (15 بهمن/ 4 فوریه) به وزارت خارجه آمریکا ارسال شده مطرح نموده اند.

این رسانه نوشته اقتصادی که سال گذشته برای راهنمایی تیم مذاکره کننده آمریکا در گفت وگوهای با واسطه با ایران مشخص شد از زمان شروع کارش تا به حال مقابل کنگره قرار نگرفته است، حال آنکه اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بارها او را به کنگره دعوت نموده اند.

گروهی از قانونگذاران در کاپیتول هیل بعد از انتصاب رابرت اقتصادی به این سمت، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به باد انتقاد گرفتند. این گروه که عمدتاً از هواداران سیاست فشار حداکثری علیه ایران بودند مدعی بودند مشخص رابرت اقتصادی به این سمت به معنای نرمش در مذاکرات با ایران است.

قانونگذاران آمریکا در نامه به وزارت خارجه این کشور گفته اند رابرت اقتصادی باید با حضور در جلسه استماع با حضور اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به این سئوالات پاسخ دهد: چرا مقام های وزارت خارجه از تیم مذاکره کننده کنار گذاشته می شوند؟ موضع دولت بایدن درباره برطرف تحریم ها علیه ایران چیست؟ چرا تحریم ها علیه بخش انرژی ایران به طور کامل اجرا نمی شوند؟ شرایط برنامه هسته ای ایران و افزایش غنی سازی اورانیوم این کشور چیست؟

311311

منبع: خبرآنلاین

به "سوالات کنگره از رابرت اقتصادی درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوالات کنگره از رابرت اقتصادی درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید