روستای نایبند و نحوه سفر به این منطقه زیبا

به گزارش وبلاگ پنجره، روستای نایبند روستایی زیبا در طبس است روستایی که به واسطه معماری های ارزشمند خود شناخته می گردد در این روستا می توانید نمونه هایی از معماری پلکانی مشاهده کنید شما با سفر به این منطقه می توانید تجربیات بسیار ویژه ای داشته باشید بازدید از کویر ماسوله ای آن و شگفتی های جزیره سبز برای هر گردشگری دارای مجذوب کنندهیت و زیبایی است و این دهکده را به یکی از منطقه ها توریستی مهم تبدیل می نماید. این روستا درای بافت های سنتی و قدیمی است معماری این بناها خشتی است و بازدید از آن ها می تواند بسیار مجذوب کننده باشد این روستا دارای طبیعتی زیبا و سرسبز است و چشم اندازهای دیدنی بسیاری را در خود جای داده است این روستا دارای درختان نخل متعددی است از دیگر جاذبه های دیدنی در این روستا می توان به چشمه های آب گرم، چشمه های آب سرد، برج های تاریخی دیده بانی و … اشاره نمود که هر یک از این جاذبه ها برای گردشگران از مجذوب کنندهیت های زیادی برخوردار است.

روستای نایبند و نحوه سفر به این منطقه زیبا

تماشای های روستای نایبند:

بسیاری از گردشگران این دهکده توریستی را با نام ماسوله کویر می شناسند روستایی منحصر به فرد با جاذبه های بسیار زیبا است که می توانید از آن بازدید کنید در این روستا بعضی از آثار در لیست ملی ایران به ثبت رسیده است واقع شدن این روستا در کویر لوت موجب اهمیت بیشتر شده است اطراف این کویر آبادی های زیادی وجود ندارد اما تجربه سفر به آن برای افراد زیادی تحسین برانگیز است. این روستا یکی از مهم ترین مکان های تماشای طبس محسوب می گردد آشنایی با این مکان های تماشای طبس می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما علاقه مندان و گردشگران قرار دهد.

این دهستان کویری از جذابیت های بسیار زیادی برای علاقه مندان برخوردار است این دهستان دارای جاذبه های منحصر به فردی برای علاقه مندان می باشد این منطقه کویری با وجود کوه های خود و منطقه ها کویری اش شناخته شده می باشد و جذابیت های ویژه ای برای علاقه مندان خود دارد. از ارتفاعات و کوه های معروف این منطقه می توان به کوه های آب شلمه، علی آباد و کوه های نایبند اشاره نمود این ارتفاعات دارای جذابیت های بسیار زیادی هستند ارتفاعات بعضی از این کوه ها بسیار زیاد است و در بعضی از منطقه ها به 3000 متر نیز می رسند.

فاصله این روستا تا طبس:

جاذبه های این روستا تنها به جاذبه های تاریخی آن ختم نمی شوند بلکه دارای جاذبه های طبیعی زیادی می باشد این روستای تماشای در جنوب طبس واقع شده است این روستا به علت نزدیک بودن به شهر طبس اهمیت زیادی دارد و به یکی از منطقه ها توریستی در این شهر تبدیل شده است. فاصله روستای نایبند تا طبس 210 کیلومتر است بسیاری از گردشگران این روستا را به عنوان یکی از روستاهای کویری در ایران می شناسند طبیعت این منطقه پر از نخلستان ها است بعلاوه دارای باغ های مرکبات است بعضی از گردشگران با تماشا کشتزارهای گندم این منطقه به وجد می آیند سفر به این منطقه به علت طولانی بودن جهتها ممکن است گاهی خسته کننده باشد.

آشنایی با تاریخچه روستا:

این روستا دارای قدمتی طولانی است و تاریخچه ارزشمندی دارد سابقه تاریخی این روستا بسیار طولانی است قرار گرفتن این روستا در جهت کاروان رو و موقعیت سوق الجیشی روستا موحب شده است تا در طول تاریخ با اهمیت باشد بعلاوه این روستا دارای منابع آبی متعددی می باشد که از این رو موجب اهمیت زیاد روستا شده اند از سویی زمین های حاصلخیزی که در این روستا وجود دارند موجب شکل گیری این روستا در طول تاریخ شده است. بسیاری از کتاب های تاریخی نام این روستا را ذکر نموده اند بعلاوه در این مستندات بیان شده است که این روستا یکی از استراحتگاه های اساسی بوده است و در گذشته نیز یکی از پایگاه های مهمی بوده است که در شورش افغان نقش مهمی داشته است.

از جاذبه های تاریخی مهم در روستای نایبند می توان به حفره های غارهای قدیمی اشاره نمود که متعلق به دوران غارنشینی هستند در حال حاضر این حفره ها محلی برای نگهداری دام ها هستند پیشینه مردمان این روستا نیز به باغداری و دامداری می رسد در عصر صفویان بخش های مهمی از بناهای تاریخی در این روستا ساخته شده است قلعه های تاریخی و برج های دیده بانی در این روستا دارای معماری های زیبایی هستند احداث خانه های پلکانی در این روستا موجب شده است دارای از منظره رویایی برخوردار باشد بسیاری از معماری های این روستا دارای قدمت 1000 ساله است و منظرهی همچون خانه های ماسوله دارد.

جاذبه های تفریحی روستا:

این روستا دارای طبیعتی بکر و پر جاذبه است جاذبه های این روسا تاریخی و قدیمی هستند از تفریحات ویژه این روستا می توان به روستاگردی اشاره نمود این روستا به علت بافت سنتی خود و نوع معماری هایی که دارد ارزشمند می باشد و می توانید با بازدی از روستا با فرهنگ روستایی آن ها بیشتر آشنا شوید.

تماشای چشم اندز این روستا در هنگام شب و تماشا آسمان شفاف و پر ستاره از دیگر زیبایی های سفر به این روستا می باشد ثبت لحظه ها و عکاسی کردن لذتی است که نباید آن را از دست بدهید شاید کویرنوردی نیز یکی از تجربه های ویژه برای افراد باشد کوهنوردی نیز یکی دیگر از تجربیات خطره انگیز برای شما خواهد بود. این روستا یکی از مکان های تماشای خراسان جنوبی است که در سفر به خراسان جنوبی می توانید از آن بازدید کنید.

منبع: دیجیاتور

به "روستای نایبند و نحوه سفر به این منطقه زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای نایبند و نحوه سفر به این منطقه زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید