خبرنگاران مدیرعامل تسلا خواستار انحلال آمازون شد

به گزارش وبلاگ پنجره، تهران-خبرنگاران- ایلون ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا در توییتی با اشاره به انحصارطلبی های شرکت آمازون، ایده منحل شدن این غول فناوری را اعلام کرد.

خبرنگاران مدیرعامل تسلا خواستار انحلال آمازون شد

به گزارش سی ان بی سی، ماجرا از آنجا آغاز شد که الکس برنسون (Alex Berenson) خبرنگار سابق روزنامه نیویورک تایمز در حساب توییتری خود اسکرین شاتی را به اشتراک گذاشت که نشان می داد کتاب جدیدش درباره ویروس کرونا با خط مشی آمازون همخوانی نداشته و در بنابراین امکان به فروش گذاشته شدن آن در بازار بزرگترین خرده فروشی آنلاین دنیا وجود ندارد. برنسون از مخالفان قرنطینه بوده و معتقد است که خطر ابتلا به بیماری جدی یا مرگ در اثر ویروس کرونا، به ویژه در بین جوانان، از آمار اعلام شده بسیار پایین تر است.

ایلون ماسک مدیرعامل شرکت های بزرگی چون تسلا و اسپیس ایکس که از منتقدان تدابیر قرنطینه ای است در واکنش به این موضوع، در توییتی نوشت: زمان منحل کردن آمازون فرا رسیده است. انحصار بر بازار اشتباه است (و باید شکسته شود).

گفته می شود که ماسک اختیار قانونی برای منحل کردن شرکت آمازون را ندارد.

آمازون پس از انتشار این توییت گفت که این کتاب به اشتباه از سایت این شرکت حذف شده و بار دیگر در فهرست قرار داده می شود.

وزارت دادگستری آمریکا در ژوئیه سال 2019 از آغاز تحقیقات ضدانحصارطلبی در پرونده غول های فناوری خبر داد. کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در سپتامبر آن سال از شرکت هایی چون آمازون، اپل، فیسبوک و آلفابت (شرکت مادر گوگل) خواست تا اسنادی را به این کمیته ارائه دهند. جف بزوس بنیانگذار آمازون تنها مدیرعاملی بود که آن زمان نسبت به حضور در برابر کمیته فرعی مقابله با انحصارطلبی مجلس نمایندگان ابراز تردید کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مدیرعامل تسلا خواستار انحلال آمازون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرعامل تسلا خواستار انحلال آمازون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید